نکات خرید رم کامپیوتر در اراک

نکات خرید رم کامپیوتر در اراک

چندتا از نکاتی که هنگام خرید رم باید در نظر گرفت

سایز

اولین نکته که باید در نظر بگیرید این است که به چه اندازه حافظه نیاز دارید. اکثر رایانه‌های شخصی رومیزی به حافظه‌های جانبی، معروف به DIMM، نیاز دارند که هر کدام دارای 288 پین بر روی خود هستند. با این حال، اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ را ارتقا دهید، به SODIMM نیاز دارد، این DIMM‌ها کمی سفت‌تر از DIMM‌های استاندارد هستند و دارای 240 پین هستند.

کانال‌ها (CHANNELS)
دومین تصمیمی که باید بگیرید، انتخاب بسته‌ای از حافظه با تعداد کانال بهینه است. همه CPUهای مدرن قادرند چندین DIMM را با هم اجرا کنند تا عملکرد را افزایش دهند. اکثر CPUها از حافظه دو کاناله پشتیبانی می‌کنند، بنابراین زمانی که حافظه را به صورت جفت نصب کنید بهترین عملکرد را خواهند داشت. با این حال، برخی از CPUهای سطح بالا از حافظه چهار کاناله پشتیبانی می‌کنند، بنابراین زمانی که حافظه را در مضرب چهار نصب کنید، بهترین عملکرد را خواهند داشت. اگرچه می‌توانید چندین DIMM جداگانه خریداری کنید، اما بهتر است یک کیت دو کاناله یا چهار کاناله خریداری کنید، زیرا DIMMهای جداگانه موجود در بسته توسط Corsair با هم آزمایش شده‌اند.

سرعت
نکته نهایی سرعت حافظه است. در حالی که تعدادی از عوامل تعیین کننده عملکرد حافظه وجود دارد، مهمترین ویژگی که باید به آن توجه کرد سرعت است که به عنوان فرکانس در مگاهرتز نمایش داده می‌شود. یک کلمه احتیاط، تا زمانی که وارد بایوس مادربرد نشوید و تغییراتی را انجام ندهید، از مزایای کامل رم فرکانس بالا بهره‌مند نخواهید شد. این به این دلیل است که همه CPU ها از حافظه فوق سریع پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین مادربرد حافظه را طوری تنظیم می‌کند که با سرعت خنثی ایمن خارج از جعبه کار کند. به این فکر کنید که دوست دارید موتور ماشین را در حالت خنثی به جای دنده اول راه‌اندازی کنید. برای اکثر پردازنده‌ها، این سرعت خنثی 2133 مگاهرتز است، بنابراین اگر قصد خرید حافظه بسیار سریع‌تری دارید، فراموش نکنید که پس از نصب رم جدید، بایوس را بر اساس پیکربندی کنید.

اینجا را هم بخوانید  خرید کارت گرافیک ماینینگ در کرج

زیبایی شناسی (AESTHETICS)
اکنون که می‌دانید کدام نوع حافظه برای سیستم شما مناسب است، ارزش این را دارد که سریعاً به این نکته اشاره کنید که ظاهر DIMMها را نیز انتخاب می‌کنید، از جمله آخرین مد، حافظه با نورپردازی داخلی RGB.

آیا خرید رم بالاتر مشکل کندی سیستم را حل خواهد کرد؟
اگر شما به فروشگاه‌های آنلاین سر بزنید با انواع مختلف رم کامپیوتر مواجه می‌شوید و ممکن است ندانید کدام رم برای شما مناسب است. به همین دلیل امروز در فروشگاه نارستان قصد داریم با معرفی انواع رم و کاربرد آنها به شما کمک کنیم تا خرید رم موفقیت آمیزی داشته باشید.

انواع رم – نکات خرید رم کامپیوتر در اراک

رم در انواع مختلفی وجود دارد که در ادامه‌ی این راهنمای خرید رم با آنها آشنا می‌شوید و رم مورد نیازتان را با خیالی آسوده انتخاب خواهید کرد.

SRAM (Static RAM)
در دهه‌ی ۱۹۹۰ به بازار ارائه شده و هنوز هم در بازار موجود است. دوربین‌های دیجیتال، روتر، چاپگر، صفحه نمایش LCD از دسته‌ی محصولاتی هستند که از SRAM استفاده می‌کنند. حافظه‌های SRAM از مدارهایی تشکیل شده‌اند که می‌توانند اطلاعات ذخیره شده را تا زمانی که برق سیستم متصل است، حفظ کنند. این بدان معناست که این نوع حافظه به قدرت ثابت نیاز دارد. از حافظه‌های SRAM برای ساخت حافظه کش استفاده می‌شود.

به همین دلیل است که SRAM ایستا یا همان استاتیک نامیده می‌شود. مزایای استفاده از SRAM مصرف انرژی کمتر و سرعت دسترسی بیشتر است؛ در مقابل معایب SRAM، ظرفیت حافظه کمتر و هزینه‌های تولید بالاتر است. SRAM معمولاً در موارد زیر استفاده می‌شود:

کش CPU (به عنوان مثال L1، L2، L3)
بافر/کش هارد دیسک
مبدل‌های دیجیتال به آنالوگ (DAC) روی کارت‌های ویدئویی
DRAM (Dynamic RAM)
از سال 1970 تا سال 1990 در بازار رایج بودند. کنسول‌های بازی ویدیویی و سخت‌افزار شبکه، دستگاه‌هایی بودند که از DRAM استفاده می‌کردند. DRAM اطلاعات باینری را به شکل بارهای الکتریکی اعمال شده به خازن‌ها ذخیره می‌کند. اطلاعات ذخیره شده روی خازن‌ها در طی یک دوره زمانی از بین می‌رود و بنابراین خازن‌ها باید به طور دوره‌ای شارژ شوند تا استفاده خود را حفظ کنند. حافظه اصلی به طور کلی از تراشه‌های DRAM تشکیل شده است. اگرچه SRAM بسیار سریع است، اما گران است، زیرا هر سلول آن به چندین ترانزیستور نیاز دارد، DRAM نسبتا ارزانتر است.

اینجا را هم بخوانید  راهنمای خرید مانیتور در شیراز

مزایای استفاده از DRAM هزینه کمتر ساخت و ظرفیت حافظه بیشتر است. معایب استفاده از آن سرعت دسترسی کمتر و مصرف انرژی بیشتر است. به همین دلیل، DRAM معمولاً در موارد زیر استفاده می‌شود:

  • حافظه سیستم
  • حافظه گرافیکی ویدئویی

بهترین نوع رم کدام است؟ – راهنمای خرید رم

در پاسخ به این سوال باید گفت که بهترین نوع رم وجود ندارد! زیرا انواع مختلف RAM وجود دارند که کاربردهای بسیار متفاوتی دارند. اما برای یک کاربر محاسبات خانگی، امروزه بهترین گزینه DDR4 است. اما سریعترین نوع رم DDR2. DDR3. یا DDR4 است؟ هر نسل از رم نسبت به نسل قبلی بهبود می‌یابد و سرعت و پهنای باند بیشتری را به جدول می‌آورد. سریعترین رم در زمینه محاسبات خانگی به راحتی DDR4 است.

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد ما  به شما  برای نکات خرید رم کامپیوتر در اراک بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *