خرید رم کامپیوتر در کرج

خرید رم کامپیوتر در کرج

 

حافظه های رم یا Memory computer برای ذخیره سازی داده ها و دسترسی سریعتر به داده های موجود بر روی کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع حافظه ها در واقع داده های مربوط به نرم افزارها وسیستم عامل را در خود نگهداری می کند تا در صورت نیاز CPU بتواند به سرعت به این اطلاعات دسترسی پیدا کند.

حافظه های رم در طول سالیان گذشته نسل های متوالی و متفاوتی را پشت سر گذاشته اند. اولین نسل این رم ها SD ها هستند که اکنون قدیمی و دیگر تولید نمی شوند.

نسل دوم حافظه های رم DDR2 هستند اما با تولید نسل جدید و سوم رم ها این نوع از حافظه ها نیز کمتر تولید می شوند و به فراوانی نسل بعدی نیستند.

و سومین نسل از رم های تولید شده از سال 2013 به بعد DDR3 نام گرفتند. امروزه مدلهای مختلف و متنوعی از آنها را می توانید در بازار پیدا کنید.

آخرین نسل و در حقیقت چهارمین نسل از رمهای جدید DDR4 هستند که در پلتفرم های جدید به وفور یافت می شوند.

چیپ های حافظه امروزی بر روی کارتهایی که ساختار شبیه برد های الکترونیکی دارند سوار می شوند که ماژول نامیده می شوند.

حافظه کامپیوتر ddr4 و ddr3 آخرین نسلهای رم تولید شده توسط شرکتهای صاحب نام می باشند.

حافظه های تولید شده عموما به دو صورت عمده تولید می شوند. استاتیک یا (ثابت) و دینامیک یا (متغیر). رم دینامیک یا DRAM زمان دسترسی به اطلاعات در ‌حدود 60 نانو ثانیه، یعنی یک میلیاردم ثانیه را مقدور می‌سازد، در حالی کهرم های استاتیک SRAMها زمان دسترسی ۱۰ نانو ثانیه دارد.

اینجا را هم بخوانید  خرید CPU در شیراز

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد ما  به شما  برای خرید رم کامپیوتر در کرج بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *