خرید رم کامپیوتر در شیراز

خرید رم کامپیوتر در شیراز

رم یکی از مهمترین قطعات کامپیوتر محسوب شده و همان طور که در مقالات قبلی بدان اشاره شد یکی از انواع حافظه به حساب می آید که به ذخیره موقت اطلاعات و داده ها پرداخته تا سرعت دسترسی به اطلاعات افزایش یابد همین امر سبب می شود خرید رم نیازمند توجه زیادی باشد ما در این نوشتار شما را درخرید رم کامپیوتر در شیراز راهنمایی خواهیم کرد.

ابعاد رم

رم ها در دو گونه DIMM و SO-DIMM موجود بوده و شما می بایست بسته به دستگاه خود اقدام به خرید رم نمایید. رم های DIMM ابعاد بزرگ و کشیده ای دارند که در سیستم های رومیزی یا اصطلاحا دستکاپ به وفور یافت می شوند. رم های SO-DIMM کوچک بوده و به همین دلیل در دستگاه هایی که با محدودیت فضا روبرو هستند به کار می روند که از جمله آن می توان به کامپیوترهای All in One، لپ تاپ ها و مینی کیس ها اشاره کرد. بنابراین انتخاب ما در هنگام خرید رم DIMM خواهد بود.

 

ظرفیت رم

حافظه رم بارزترین ویژگی این قطعه در هنگام خرید است. این روزها گوشی های موبایلی بعضا با 8 گیگابایت حافظه رم نیز در بازار موجود هستند که همین امر نشان دهنده اهمیت این قطعه است. بنابراین برای خرید رم بنا به استفاده مورد نظر خود اقدام کرده اما فراموش نکنید در شرایطی که اغلب مرورگرها در هنگام پیک مصرف بعضا تا 1 گیگابایت از حافظه رم شما را اشغال می کنند، خرید رم کمتر از 8 گیگابایت قطعا منطقی نخواهد بود.

ضمن اینکه در صورتی که قصد استفاده گیمینگ و یا پردازش را داشته باشید حداقل رم مناسب برای شما 16 گیگابایت است که البته پارامترهای دیگری را نیز برای خرید رم باید بدان توجه کرد که در ادامه به آن می پردازیم.

اینجا را هم بخوانید  خرید رم کامپیوتر در تهران

در مورد ظرفیت رم زیاد نگران نباشید چرا که یکی آسان ترین موارد جهت ارتقا می باشد.

در صورتی که قصد خرید رم داشته باشید و به وب سایت آسارایان سری بزنید انواع رم را مشاهده کرده که یکی از تمایزات آنها DDR آنها است. این واژه مخفف Double Data Rate بوده و نوعی حافظه است که در هر سیکل پردازشی به جای یک داده دو داده را پردازش می کند. البته این توضیح ابتدایی ترین معرفی این حافظه است چرا که تکنولوژی حافظه های DDR بسیار وسیع است. تفاوت نسل های مختلف DDR در سرعت انتقال داده آنها می باشد اما این تفاوت ناشی از چیست؟ حافظه های DDR در پارامترهایی مثل تعداد پین، پیکربندی، فرکانس، ولتاژ کاری، تایمینگ متفاوت هستند و همین امر سبب اختلاف چشمگیر سرعت در انواع رم شده است. بنابراین توصیه اکید ما این است که برای خرید رم سراغ نسل DDR4 بروید چرا که علاوه بر ارزش خرید بالا سرعت به مراتب بالاتری در انتظار شما است. لازم است بدانید عدد 4 رقمی قرار گرفته بعد از DDR سرعت کلاک آن رم است که البته در حقیقت سرعت واقعی آن نصف عدد اعلامی است و با توجه به تکنولوژی Double Data Rate این عدد در 2 ضرب می شود. نکته حائز اهمیت است این است که در صورتی که حافظه های DDR3 را انتخاب کنید ارتقاء آنها در آینده گرفتاری های زیادی را به همراه خواهد داشت چرا که تفاوت تعداد پین شما را وادار به تعویض مادربرد همزمان با خرید رم خواهد کرد. البته این نکته قابل ذکر است که بعد از انتخاب پردازشگر در اکثر مواقع انتخاب DDR رم یک اجبار می باشد چرا که تمام مادربردهای سازگار با آن CPU یک نوع رم را پشتیبانی می کنند. این مورد تنها زمان ارتقا سطح رم اتفاق می افتد، که درآن هنگام شما حتما سطح بالاتر را انتخاب نمایید. بطور مثال زمانی که پردازشگر های نسل SkyLake به بازار آمد ماربردهای DDR3 و DDR4 ساپورت در بازار موجود بود و خریدار می توانست هر دوی آن را انتخاب کند.

اینجا را هم بخوانید  خرید قطعات کامپیوتر در اراک

خرید رم چند کاناله

به مسیرهای ارتباطی رم با پردازنده کانال گفته می شود. و رم ها در هر سیکل انتقال 64 بیت داده را در این مسیرها جابجا می کنند. با ظهور تکنولوژی Dual Channel این مسیرها دوبرابر شد و این ظرفیت به 128 بیت افزایش یافت که نتیجه همه این تلاش ها افزایش سرعت است. اما بستر به کارگیری رم های چند کاناله پشتیبانی پردازنده از این سبک معماری است. البته اغلب مادربردها امروزه دارای اسلات های رنگی رم هستند که می توانید بنا به نیاز خود پس از خرید رم آنها در این اسلات ها قرار دهید. اما توجه کنید که در صورتی که قصد دارید به جای 1 رم 8 گیگابایتی 2 رم 4 گیگابایتی بر روی سیستم قرار دهید این دو رم باید عینا مشابه باشند چرا که در صورت تفاوت با کمترین فرکانس فعالیت خواهند کرد پس در زمان خرید به این مورد توجه کنید.

 

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد ما  به شما  برای خرید رم کامپیوتر در شیراز  بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *