راهنمای خرید کامپیوتر میان رده در اراک

راهنمای خرید کامپیوتر میان رده در اراک

راهنمای خرید کامپیوتر سیستمی مناسب برای کاربرانی که تمایل داشته باشند کارهای روزمره‌ی خود را با سرعت بیشتری انجام داده و دقایقی در زمان خود صرفه‌جویی کنند. کاربرانی که عادت به انتظار کشیدن ندارند و می‌خواهند به همان سرعتی که در انجام کارهای شخصی مهارت دارند به همان نسبت هم سیستم پاسخگویی داشته باشند و سیستم از آنها عقب‌تر نباشد.

راهنمای خرید کامپیوتر میان رده

با داشتن یک کارت گرافیکی مجزا و البته نه چندان قوی هم می‌توان بازی‌های روز را با تنظیمات متوسط یا پایین اجرا کرد و راندمان نسبتا قابل قبولی را هم در برنامه‌های ویرایش، طراحی و گرافیک داشت، به شرط اینکه توقع خود را از اجرای بازی‌ها پایین بیاورید یا اگر سخت‌گیر هستید، به فکر خرید سیستم قدرتمندتری باشید.

 

پردازنده

پردازنده پیشنهادی ما برای این سیستم، سی پی یو اینتل مدل Core i5 11400F است. این مدل که از نسل یازدهم پردازنده های اینتل با نام Rocket Lake است، جزو سی پی یو های میان رده نسل خود محسوب می شود که فرکانس پایه 2.6 گیگاهرتزی دارد و در حالت حداکثری خود این مقدار به 4.4 گیگاهرتز افزایش می یابد. تعداد هسته های حقیقی Core i5 11400F شش عدد است که با استفاده از فناوری Hyper threading به 12 هسته مجازی افزایش می باید و به صورت کلی می تواند از پس اجرای بازی های جدید و اجرای نرم افزار های طراحی برآید.

البته قبل از خرید این پردازنده به دو نکته باید توجه داشته باشید؛ اول اینکه Core i5 11400F فاقد پردازنده گرافیکی است و بدون یک کارت گرافیک سیستم کار نخواهد کرد، ثانیا میزان گرمایی که این پردازنده در حین بازی ایجاد می کند نسبتا زیاد است و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به دنبال خرید فن سی پی یو با قدرت خنک کنندگی خوب باشید.

اینجا را هم بخوانید  خرید کامپیوتر حرفه ای در کرج

مادربرد

مادربرد پیشنهادی ما برای خرید یک سیستم تا 30 میلیون تومان مادربرد ASUS PRIME B560M-K LGA1200 است که سوکت LGA1200 روی آن نصب شده است و از نسل 10 و 11 پردازنده های اینتل پشتیبانی می کند. این مادربرد دارای 2 اسلات رم است که در مجموع می توان تا 64 گیگابایت حافظه رم روی آن نصب کرد، همچنین دو سوکت حافظه ذخیره سازی M.2 نیز روی آن تعبیه شده که می توانید انواع حافظه های SSD با سوکت M.2 را روی آن نصب کنید. علاوه بر این، در روی مادربرد نیز پورت های زیاد و متنوعی برای اتصال انواع دستگاه ها اعم از پورت HDMI، DVI و تعداد زیادی پورت USB وجود دارد.

کارت گرافیک

مهم ترین قطعه چه از نظر قیمتی و چه از نظر کارایی در یک سیستم گیمینگ، کارت گرافیک آن سیستم است؛ چرا که مهم ترین نقش را در اجرای هرچه با کیفیت تر بازی ها دارد و هر چه کارت گرافیک قوی تر باشد، بازی با تنظیمات گرافیکی بهتر و نرخ فریم بالاتری اجرا می شود. برای این سیستم پیشنهاد ما کارت گرافیک MSI VENTUS 2X GeForce RTX3050 OC 8GB GDDR6 است که مجهز به فناوری Ray Tracing یا رهگیری پرتو است و می تواند این قابلیت را در بازی ها پردازش کند. این کارت گرافیک دارای 2560 هسته CUDA برای پردازش داده ها است و 8 گیگابایت نیز حافظه گرافیکی دارد.

عملکرد RTX3050 در بنچمارک ها و تست های بازی های مختلف نشان می دهد که این کارت گرافیک تقریبا می تواند تمامی بازی های جدید و روز را با کیفیت فول اچ دی و تنظیمات گرافیکی High و نرخ فریم خوب اجرا کند. البته در این رنج قیمتی دو کارت گرافیک GTX 1660 Super و RTX2060 نیز به عنوان رقیب وجود دارند اما کارت گرافیک RTX 3050 به دلیل معماری بروز تر و قیمتی مناسب در برابر توان پردازشی، انتخاب بهتری محسوب می شود.

اینجا را هم بخوانید  خرید کامپیوتر خانگی در تهران

رم

حافظه رم جزو قطعات تاثیر گذار در اجرای بازی ها است و بازی های کامپیوتری حجم زیادی از رم را در حین اجرا اشغال می کنند و برای اجرای بازی های جدید به حداقل 8 گیگابایت رم و بالاتر نیاز پبدا خواهید کرد. البته در صورتی که می خواهید برنامه های بیشتری را در حین بازی در پس زمینه باز کنید، قطعا به میزان بیشتری رم نیاز خواهید داشت. بنابراین پیشنهاد ما برای این سیستم تهیه دو عدد رم G.SKILL Aegis DDR4 8GB 3200MHz CL16 و نصب آن به صورت دو کاناله است که باعث می شود سیستم شما پهنای باند بیشتری در اختیار داشته باشد و سرعت آن بیشتر شود. فرکانس بالای 3200 مگاهرتزی دلیل دیگر انتخاب این رم است که در نوع خود سرعت زیادی است و باعث لود سریع تر بازی ها خواهد شد.

 

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد ما  به شما  برای راهنمای خرید کامپیوتر میان رده در اراک بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *