خرید رم کامپیوتر در تهران

خرید رم کامپیوتر در تهران

 

اگر مدت زیادی از خرید کامپیوترتان میگذرد و احساس می‌کنید که سیستم شما کند شده است و با هنگ کردن سیستم مواجه هستید، ممکن است شما نیاز به خرید حافظه رم داشته باشید. برنامه‌های زیادی در اینترنت وجود دارند که ادعا می‌کنند، می‌توانند سرعت سیستم شما را افزایش دهند، اما در اصل تاثیر زیادی در سرعت ندارد و ممکن است در نهایت به سیستم شما آسیب برسانند. گاهی با حذف فایل‌ها و ری‌استارت کردن سیستم باز هم مشکل کند بودن سیستم شما حل نمی‌شود.

در نهایت بعد از کمی تحقیق متوجه خواهید شد که شما باید رم (RAM) خود را ارتقاء دهید. چند گیگابایت رم می‌تواند به راحتی مشکل کند بودن و هنگ کردن سیستم شما را حل کند. برای ارتقاء رم سیستم خود این راهنمای خرید رم را دنبال کنید تا رم متناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

رم چیست؟

رم (RAM) یک جزء سخت‌افزاری از یک سیستم کامپیوتری است که برای ذخیره دستورالعمل‌ها از پردازنده و سایر اجزای کامپیوتر و داده‌هایی که در حین انجام وظایف استفاده می‌کنند، استفاده می‌شود. می‌توان گفت که دو ویژگی اساسی وجود دارد که حافظه RAM را تعریف می‌کند. از یک طرف یک حافظه با دسترسی بسیار سریع است که با توجه به اینکه قطعه‌ای است که مداوم در حال کار است و به عملکرد تجهیزات بستگی دارد کاملاً بدیهی است.

از سوی دیگر، رم مؤلفه‌ای است که داده‌ها را به صورت موقت ذخیره می‌کند. برای اینکه بهتر متوجه شوید می‌توانید با حافظه رام (ROM) یعنی هارد دیسک مقایسه کنید. حافظه رام کندتر و بادوام‌تر است، حتی اگر خاموش باشد در کامپیوتر باقی می‌ماند. با این حال، حافظه RAM که می‌توان سریع‌تر به آن دسترسی پیدا کرد، در صورت خاموش شدن رایانه، اطلاعات خود را از دست می‌دهد.

اینجا را هم بخوانید  نکات خرید رم کامپیوتر در اراک

چرا رم اهمیت دارد؟‌ – راهنمای خرید رم کامپیوتر در تهران

برای اهداف عملی، می‌توان گفت که عملکرد مناسب حافظه رم در یک کامپیوتر ضروری است، زیرا یکی از اجزایی است که به طور مستقیم بر عملکرد خوب سیستم به ویژه از نظر سرعت تأثیر می‌گذارد. همانطور که قبلاً گفتیم، RAM مسئول کمک به پردازنده در عملیات خود است، به طوری که برای اهداف حافظه، تمام دستورالعمل‌ها و داده‌هایی را که پردازنده باید هنگام اجرای یک برنامه استفاده کند، نگه‌می‌دارد. بنابراین فرض کنید می‌خواهید چندین برنامه را همزمان روی رایانه، تبلت یا گوشی هوشمند خود اجرا کنید. به عنوان مثال، یک ویرایشگر متن، یک مرورگر با 3 تب باز و یک برنامه تجاری. اگر رم در شرایط خوبی باشد و ظرفیت کافی داشته باشد، نباید مشکلی داشته باشید.

حال فرض کنید که می‌خواهید همزمان از برنامه‌های بیشتری استفاده کنید یا می‌خواهید از برنامه‌های مدرن‌تری با نیازهای سخت‌افزاری بالاتر استفاده کنید. به عنوان مثال، علاوه بر آنچه در مثال قبلی خود دیدیم، ۱۰ تب مرورگر دیگر و ۳ نرم‌افزار سازمانی جدید و بسیار پرتقاضا وجود دارد. در این نوع شرایط اگر ظرفیت حافظه رم زیادی نداشته باشید، احتمالاً سرعت سیستم شما کند می‌شود و شما از آن رنج می‌برید.

آیا باید رم خود را ارتقا دهید؟

چه گیمر یا طراح باشید، یا فقط به دنبال افزایش سرعت رایانه شخصی خود باشید، ارتقاء RAM یک راه ساده و آسان برای افزایش عملکرد سیستم شما است. برای تعیین نوع حافظه مناسب برای رایانه خود، می‌توانید از Crucial® Advisor™ یا System Scanner استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا مشخص کنید، کدام ماژول‌های حافظه با رایانه شما سازگار است، همراه با گزینه‌هایی برای سرعت مورد نیاز و بودجه شما.

اینجا را هم بخوانید  خرید سی پی یو در تهران

کدام رم را بخریم؟ – راهنمای خرید رم

در حالی که انواع مختلفی از رم موجود است، اکثر رایانه‌های شخصی فروخته شده در چند سال اخیر از چند نوع حافظه پشتیبانی می‌کنند، DDR4 و DDR5. این مخفف Double Data Rate است، با 4 و 5 به این معنی که این نسل چهارم یا پنجم حافظه DDR است. اگر سیستم قدیمی‌تری دارید که با DDR4 یا DDR5 سازگار نیست، همچنان طیف وسیعی از حافظه‌های DDR، DDR2 و DDR3 را می‌توانید در فروشگاه‌ها پیدا کنید. جدول زیر خلاصه می‌کند که کدام نوع حافظه برای محبوب‌ترین پلتفرم‌ها بهترین است، اما بهتر است مشخصات CPU و مادربرد خود را نیز بررسی کنید که آیا از DDR4 یا DDR5 پشتیبانی می‌کنند، زیرا ممکن است از سیستمی به سیستم دیگر متفاوت باشد.

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد ما  به شما  برای خرید رم کامپیوتر در تهران بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *