خرید قطعات کامپیوتر در اراک

خرید قطعات کامپیوتر در اراک

خرید قطعات کامپیوتر در اراک نیاز به دانش دارد. قطعات کامپیوتری هر روز در حال عوض شدن هستند. نسل جدید به جای نسل قبلی می‌آید و قیمت‌ها نیز عوض می‌شوند. اگر ندانید چه مواردی را باید برای خرید هر قطعه در نظر بگیرید، به نظرتان فروشنده ها با شما چه می‌کنند؟ جواب من را می‌خواهید؟ به نظر من قطعاتی که هیچ کس حاضر به خرید آنها نیست را به شما می‌فروشند. آن هم به گران‌ترین قیمت ممکن.

عوامل متعددی در انتخاب هر قطعه کامپیوتری دخالت دارند که باید آن‌ها را بشناسید. در ادامه شما را با چند قطعه کامپیوتر آشنا می کنیم:

کیس کامپیوتر :

بیشتر کاربران رایانه های رومیزی هنگام خرید یا ارتقا سیستم، وقت زیادی صرف بررسی مشخصات کیس (case) کامپیوتر خود نمی کنند. شاید دلیلش این باشد که به آن فقط به عنوان جعبه ای دربرگیرنده قطعات سخت افزاری می نگرند؛ در این دیدگاه کیس قطعه خیلی مهمی نیست، بلکه این سخت افزارهای داخل آن هستند که می توانند بسیار جذاب بوده و خریداران کمی حرفه ای تر در مورد استفاده از سخت افزارهای قوی چه خواب ها که نمی بینند! اگر شما نیز اینگونه فکر می کنید، در اشتباهید! کیس کامپیوتر بسیار هم مهم است.

 

کیس باید برای خنک کنندگی راهکارهایی داشته باشد. مثلاً منافذ خروجی و ورودی مناسب و فن ها و …. و یا برای خنک کنندگان اضافه توانایی لازم را داشته باشند. در مورد لپ تاپ ها هم علاوه بر منافذ خروجی و .. باید به جنس بدنه هم توجه کنید. آلومینیوم معمول ترین متریالی است که برای این رده انتخاب می شود.

اینجا را هم بخوانید  خرید CPU در اراک

منبع تغذیه (پاور) کامپیوتر :

پاور کامپیوتر یا همان منبع تغذیه جزو قطعاتی است که معمولا در خرید کامپیوتر مهجور می‌ماند. خریداران کامپیوتر بعد از هزینه کردن تمام پس‌اندازشان برای تهیه‌ی قوی‌ترین کارت گرافیک و مادربرد و پردازنده، تازه یادشان می‌آید که به یک پاور قوی هم نیاز دارند. اکثرمان در این مواقع، معمولا به یک پاور معمولی از برندی ناشناخته بسنده می‌کنیم یا در بهترین حالت، تنها به توان خروجی دقت می‌کنیم و تصورمان این است که هر چقدر وات یک پاور بیشتر باشد، پاور قوی‌تری خواهیم داشت.

 

Power به طور کلی برق و انرژی مصرفی اجزای دیگر سیستم را تامین می کند به طوری که اگر پاور در سیستم شما موجود نباشد سیستم شما کار نمی کند.

یک منبع تغذیه با کیفیت بالا و قدرت کافی، عملکرد و قابلیت اطمینان دستگاه شما را افزایش می دهد و استفاده از یک منبع تغذیه بی کیفیت می تواند منجر به هنگ کردن و ریست های تصادفی سیستم شود. تولیدکننده‌های پاور، قدرت خروجی محصولشان را با واحد وات (Watt) معرفی می‌کنند. قدرتی که برای یک پاور کامپیوتر اعلام می‌شود، حداکثر توانی است که در حالت پیک (حداکثر) توسط پاور ارائه می‌شود؛ در حالی که در حالت پایدار، قدرت پاور به مراتب کمتر از میزان اعلام‌شده است.

 

مادربورد :

بُردِ مادر یا مادربرد یا برد اصلی تخته مداری الکتریکی است که بخش‌های گوناگون رایانه مانند واحد پردازنده مرکزی، حافظه دسترسی اتفاقی(RAM) و… بر روی آن سوار می‌شوند و قطعه‌های بسیار کاربردی و مهم دیجیتالی نظیر بایوس (BIOS) در آن قرار گرفته‌اند.

 

اینجا را هم بخوانید  خرید کیس در تهران

مادربرد اصلی‌ترین بخش یک رایانه به‌شمار می‌رود و کار آن کنترل کردن پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت‌های دیگر است. خود پردازشگر با هیج کدام از ابزار آلات بیرونی ارتباط مستقیم ندارد و همان‌طور که از نامش پیداست تنها یک پردازنده‌است.

انتخاب مادربرد ، یکی از تصمیمات مهم در زمان تهیه و یا ارتقاء یک کامپیوتر است .انتخاب فوق ، علاوه بر تاثیر مستقیم بر عملکرد فعلی سیستم ، بیانگر انعطاف سیستم در زمان ارتقاء نیز می باشد . قابلیت های فعلی یک کامپیوتر و پتانسیل های ارتقاء آن در آینده ، جملگی به نوع مادربرد انتخابی بستگی خواهد داشت

 

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد ما  به شما  برای خرید قطعات کامپیوتر در اراک بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *