خرید هارد در تهران

خرید هارد در تهران

 

هارد دیسک (Hard disk ) ، یکی از مهمترین عناصر سخت افزاری درکامپیوتر پس از پردازنده و حافظه است. از هارد دیسک ، بمنظور ذخیره سازی اطلاعات استفاده می گردد . اطلاعات مربوط به راه اندازی سیستم ، برنامه ها و داده ها، جملگی بر روی هارد دیسک ذخیره می گردند. در زمان انجام برخی عملیات خاص توسط کامپیوتر، نظیر ویرایش فیلم ها ، بازی های کامپیوتری و یا پخش موزیک ، استفاده از یک هارد دیسک با ظرفیت بالا، سرعت مناسب و قابل اطمینان ، بطرز محسوسی بهبود محیط عملیاتی خصوصا” ذخیره و بازیابی اطلاعات را بدنبال خواهد داشت .

از مهمترین ویژگی های مرتبط با هارد دیسک ، می توان به موارد زیر اشاره نمود :

ظرفیت: اغلب کامپیوترهای شخصی در حال حاضر از هارد دیسک هایی با ظرفیت معادل بیست گیگابایت ، استفاده می نمایند. ظرفیت فوق ، بمراتب بیش از انداره مورد نیاز کاربرانی است که صرفا” از هارد دیسک بمنزله ابزاری بمنظور ذخیره سازی اطلاعات استفاده می نمایند . ظرفیت هارد دیسک برای کاربرانی همچون طراحان آثار گرافیکی و یا افرادیکه بر روی فیلم های ویدئویی کار می کنند ، از اهمیت بیشتری برخوردار است .

 

نوع و ابعاد هارد: هارد دیسک‌ها در انواع مختلف سایزها و اندازه‌ها به بازار عرضه می‌شوند که ممکن است مصرف انرژی، حافظه کش و … متفاوتی داشته باشند. اولین فاکتوری که باید هنگام خرید هارد در نظر داشته باشید، نوع و اندازه آن است

 

سرعت دورانی: سرعت دوران ( چرخش ) هارد دیسک های ATA موجود ، 5400 یا 7200 دور در دقیقه (rpm) می باشد.درایوهائی که دارای سرعت 7200 دور در دقیقه می باشند، معمولا” دارای سرعت بیشتری در ارتباط با بازیابی اطلاعات ، می باشند .

اینجا را هم بخوانید  خرید پاور کامپیوتر در کرج

 

رابط: هارد ديسک های امروزی از دو نوع رابط برای اتصال به مادربورد و انتقال ديتا استفاده مي کنند. رابط هاي IDE کابل هاي پهن و صافی هستند که در اکثر رايانه ها ديده می شوند. کابل هاي SATA جديدترين نوع رابط ها هستند که علاوه بر حجم کوچکتر نسبت به کابل هاي IDE سرعت بيشتری نيز دارند. اتصالات ساتا در سه نوع ساخته شده اند. اتصال ساتا 1 داراي نرخ تبادل اطلاعات برابر با 1.5 گيگابيت در ثانيه است که اين مقدار در اتصال هاي ساتا 2 و ساتا 3 به ترتيب برابر با 3 و 6 گيگابيت بر ثانيه است. اگر به سرعت بالای انتقال اطلاعات اهميت می دهيد ، لازم است هاردی تهيه کنيد که از امکان اتصال ساتا 3 بهره مند باشد.

 

حافظه بافر: يک حافظه cache است که روي هارد ديسک نصب مي شود. اطلاعات به طور موقتي روي اين حافظه ذخيره می شوند و در صورت نياز پردازنده به اين اطلاعات ، با سرعت بيشتری در اختيار آن قرار مي گيرند. اين حافظه در هارد ديسک های امروزی اين حافظه بين 2 تا 16 مگابايت است.

 

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد ما  به شما  برای خرید هارد در تهران بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *