خرید قطعات کامپیوتر در کرج

خرید قطعات کامپیوتر در کرج

 

زندگی در دنیای امروزه با کامپیوتر و گره خورده است به همین دلیل بسیاری از کار های ما به وسیله کامپیوتر انجام می گیرد. فیلم دیدن، گوش دادن به موسیقی، ویرایش فایل ها، دسترسی به شبکه وسیع اینترنت و… تنها بخشی از کار هایی هستند که با کامپیوتر می توان انجام داد. بنابراین با خرید کامیپوتر می توان به کارها سرعت بخشید و آن ها را با دقت بالا تری به انجام رساند. در این مطلب به معرفی مهم ترین قطعات کامیپوتر و نحوه عملکرد آن ها می پردازیم

 

فروش قطعات کامپیوتر

در یک کامیپوتر مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری چندین قطعه اصلی و فرعی وجود دارد که هر کدام ویژگی خاصی داشته و وظیفه خاصی را به انجام می رسانند. در فروشگاه اینترنتی بروزکالا امکان فروش انواع قطعات کامپیوتر فراهم شده است. بنابراین با جستجو در میان هزاران محصول موجود به راحتی می توانید به محصول مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. اما این محصولات شامل چه مواردی هستند؟ مهم ترین قطعات کامپیوتر کدام اند؟ وظیفه پردازنده و کارت گرافیک چیست؟ چطور بهترین محصولات و قطعات کامپیوتری را به بخریم؟ پاسخ به تمام این سوالات را می توانید در ادامه مطالعه بفرمایید.

معرفی مادر برد و کاربرد آن در کامپیوتر

می توان گفت مادر برد اصلی ترین بخش یک کامپیوتر است به این دلیل که اجزای مهمی مانند پردازنده مرکزی و RAM و بسیاری قطعات دیگر روی آن قرار می گیرند. در واقع مادر برد میان اجزای مختلف کامپیوتر به خصوص پردازشگر و قطعات دیگر ارتباط برقرار می کند. به طور خلاصه می توان گفت که مادر برد کامپیوتر وظیفه دارد تا انرژی الکتریکی لازم را در اختیار هر کدام از اجزای درون کامپیوتر قرار دهد و دومین وظیفه قطعات کامپیوتر این است که مسیر ارتباطی میان اجزای مختلف را با یکدیگر فراهم کند.

اینجا را هم بخوانید  راهنمای خرید مانیتور در شیراز

پردازنده کامپیوتر
CPU که همچنین در زبان فارسی به نام پردازنده مرکزی شناخته می شود اساسا مغز کامپیوتر است. در یک کامپیوتر اجزای مختلفی برای پردازش وجود دارند بنابراین نمی توان گفت سی پی یو تنها پردازشگر است اما به قطع می توان گفت که پردازنده اصلی کامپیوتر سی پی یو می باشد. یک کامپیوتر برای این که محاسبات مختلفی را انجام دهد و برنامه های مختلف را اجرا کند نیاز به پردازنده مرکزی یا CPU دارد.

 

در گذشته زمانی که انواع قطعات کامپیوتر به تازگی ساخته شده بودند، تمامی پردازشگر ها تک هسته ای بودند یعنی در آنِ واحد می توانستن یک سری محاسبات و وظایف محدودی را انجام دهند اما زمان زیادی طول نکشید که تولید کننده های مختلف برای افزایش کارایی و بهبود عملکرد کامپیوتر ها اقدام به تولید پردازنده های چند هسته ای کردند. بعد از سی پی یو های تک هسته، انواع دو هسته ای ساخته شدند و این روند به همین شکل ادامه پیدا کرد تا امروز که تعداد هسته ها بسیار بیشتر شده است. نتیجه ی افزایش تعداد هسته های این قطعه کامپیوتری افزایش قدرت محاسبه و عملکرد بسیار قدرتمند کامپیوتر ها بود.

کارت گرافیک

وظیفه اصلی کارت گرافیک این است که تصاویر را در ابعاد مختلف و با رنگهای مختلف بر روی صفحه نمایشگر کامپیوتر شما به نمایش در آورد البته کارت گرافیک فقط مخصوص کامپیوتر نیست و این قطعه پرکاربرد را می‌توان در موبایل ها و دیگر ابزار الکترونیک پیدا کرد. در یک کارت گرافیک سه بخش اصلی وجود دارد که شامل یک برد است و بخشی دیگر که حافظه نام دارد و بخش اصلی آن که پردازنده اختصاصی است و با اصطلاح جی پی یو شناخته می‌شود کار کارت گرافیک همانطور که گفته شد نمایش تصاویر با کیفیت بالاست و در صورتی که یک سیستم پردازنده گرافیکی نداشته باشد نمی توان از آن توقع اجرای تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا را داشت.

اینجا را هم بخوانید  خرید سی پی یو در تهران

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد ما  به شما  برای خرید قطعات کامپیوتر در کرج بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *