خرید هارد SSD در تهران

 

حافظه حالت جامد (Solid State Drive)، که به اختصار حافظه اس اس دی نامیده می‌شود، نوع جدید ابزار ذخیره داده در کامپیوترها و لپ تاپ های امروزی است که مکانیستم ذخیره داده و عملکرد آن به نسبت حافظه هارد دیسک (HDD) تفاوت بسیاری دارد. اگر شما نیز اخیرا یکی از مدل‌های جدید لپ تاپ موجود در بازار را خریداری کرده باشید، حتما لذت استفاده از این نوع حافظه را تجربه کرده‌اید. حافظه اس اس دی برخلاف حافظه HDD فاقد هرگونه قطعه متحرک است و در عوض در آن از چیپ های NAND بهره‌گیری شده است. بسته به تعداد این چیپ‌ها، ظرفیت حافظه SSD نیز تغییر می‌نماید. هر چه تعداد سلول های NAND بیشتر باشد، ظرفیت حافظه اس اس دی نیز بیشتر است. این نوع حافظه یعنی حافظه SSD سرعت پردازش و ذخیره داده سیستمی را چندین برابر کرده و فرآیند مولتی تسکینگ را بهبود می‌بخشد. از این رو در اکثر کامپیوتر های مدرن، شاهد استفاده همزمان از حافظه HDD و SSD یا هر کدام از آن ها به صورت جداگانه هستیم. ناگفته نماند که یکی دیگر از تفاوت‌های این دو نوع حافظه آن است که سیستم‌های دارای SSD از قیمت بیشتری هم برخوردارند

آشنایی با حافظه اس اس دی

در دنیای تکنولوژی امروزی یکی از موارد مهم و مورد توجه در خرید یک سیستم کامپیوتری کارآمد، سرعت بالا پردازش داده و خواندن و نوشتن اطلاعات در آن است. مهم‌ترین تفاوت حافظه اس اس دی با حافظه‌های HDD را می‌توان سرعت بسیار بالاتر آن در پردازش، نوشتن و خواندن داده دانست. حافظه SSD و HDD هر دو در تقسیم بندی های ظرفیت‌های تقریبا یکسان هستند و از این جهت تفاوت زیادی باهم ندارند، مگر در بخش سرعت خواندن و نوشتن؛ این بدان معناست که شما اگر تخصص و شناخت اولیه درباره نوع دیسک مورد استفاده در سیستم خود نداشته باشید ممکن است به هیچ عنوان تفاوت این دو نوع حافظه را احساس نکنید. با استفاده از سیستم‌های مجهز به حافظه SSD می‌توانید سرعت فوق‌العاده تبادل داده و پردازش را تجربه نمایید.

اینجا را هم بخوانید  خرید کارت گرافیک ماینینگ در کرج

تفاوت های HDD و SSD

اگر شما نیز در منزل یا محل کار خود یک سیستم رومیزی قدیمی یا یک لپتاپ قدیمی داشته باشید باید بدانید که قطع به یقین در آن از یک یا چند حافظه هارد دیسک (HDD) استفاده شده است که با کمی واکاوی درخواهید یافت این این قطعات سخت افزاری به شکل پلاترهای دایره‌ای شکل هستند که جنس آن ها می‌تواند از شیشه یا آلومینیوم باشد.

 

 

مکانیسم نوشتن و خواندن داده از این قطعه هم بدین گونه است که این پلاترها می‌چرخند و در اثر حرکت اهرمی مکانیکی، داده‌ها خوانده می‌شود. سرعت خواندن و نوشتن داده برای این نوع حافظه به میزان سرعت چرخیدن پلاترها وابسته است، بعنی هرچقدر این سرعت بیشتر باشد به طبع سرعت عملکرد HDD نیز بیشتر خواهد بود. این موضوع هم سرعت ذخیره داده ها را افزایش می‌دهد و هم موجب می‌شود هارد دیسک بتواند مدیریت بهتری در اجرای دستورات و برنامه‌ها داشته باشد و آن ها را با سرعت مناسب‌تری پردازش کند. پروسه‌ نوشتن اطلاعات و داده‌ها بر روی هارددیسک سنتی نیز شباهت زیادی به فرآیند خواندن داده در آن دارد، ولی باید بدانید که در حافظه SSD این‌گونه نیست و شما شاهد هیچ قطعه و بازوی متحرکی نیستید در عوض داده‌ها روی بلوک‌های موجود در این قطعه سخت‌افزاری ذخیره می‌شوند و قادر هستند به محض نیاز سیستم به هریک از این داده‌ها به سرعت آن‌ را در اختیار قرار دهند. به واقع می‌توان علت اصلی تفاوت این دو نوع حافظه را در همین نوع فراخوانی داده دانست که در حافظه SSD به صورت کاملا مستقیم، سریع و در لحظه صورت می‌پذیرد پس سرعت کارکرد و پردازش داده را بسیار بالا می‌برد و همین از فواید استفاده از این نوع حافظه است.

اینجا را هم بخوانید  خرید پاور کامپیوتر در تهران

مزایای استفاده از اس اس دی

این نوع حافظه افزایش چشمگیری را در سرعت BOOT سیستم به وجود می‌آورد، برنامه‌ها را در کسری از زمان نصب و اجرا می‌نماید و به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی و در زمانی بسیار کوتاه انواع فایل‌ها با فرمت‌های گوناگون را جابجا کرده و یا ذخیره و کپی نمایید. به طور کلی این نوع حافظه سرعت پردازش و عملکرد سیستم شما را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد، البته عاری از عیب هم نیست و یکی از معایب بزرگ آن هزینه زیاد دراختیار داشتن آن است که بسیار بیشتر از هارددیسک ها می‌باشد. البته اگر سرعت معیار اصلی شما باشد این هزینه کاملا ارزنده است.

 

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد ما  به شما  برای خرید هارد SSD در تهران بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *