خرید کامپیوتر در قم

خرید کامپیوتر در قم

 

با پیشرفت تکنولوژی لپ تاپ‌ها و تبلت‌های هوشمند کم‌کم جای کامپیوترهای رومیزی را گرفته‌اند. قابلیت حمل وجابجایی و اشغال فضای کم سبب شده این دستگاه کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنند. اما همچنان کامپیوترهای رومیزی در قیاس با لپ تاپ‌ها مقرون به صرفه تر بوده و به علت قوی تر بودن قابلیت‌های پردازشی طرفداران زیادی دارند. کامپیوترهای رومیزی را از نظر سرعت، ظرفیت، اندازه صفحه نمایش و ارزش خرید در جایگاه بسیار بهتری نسبت به لپ تاپ‌ها قرار می‌گیرند. یافتن لپ‌تاپی که با هزینه مشابه بتواند با عملکرد یک کامپیوتر رومیزی مطابقت داشته باشد، بسیار دشوار خواهد بود. اما سوال اصلی این است که برای خرید کامپیوتر در قم چه مواردی را باید درنظر گرفت؟

احتمالا در ابتدای مسیر خرید کامپیوتر، سوالات مختلفی در ذهن شما ایجاد شده باشد؛ مانند:

  • بهترین کامپیوتر برای کار من چه مشخصاتی دارد؟
  • کدام قطعات برای کار، بازی، طراحی و … اهمیت بیشتری دارند؟
  • چطور با کمترین هزینه، یک کامپیوتر مناسب خریداری کنم؟
  • در خرید قطعات، مشخصات مهم تر است یا برند؟
  • برای ایجاد امکان ارتقای سخت افزار در آینده، قطعات را چگونه انتخاب کنم؟
  • چطور با خرید قطعات سازگار، استهلاک کامپیوتر را کاهش دهم؟
  • آیا پس از خرید کامپیوتردر صورت بروز مشکل فنی شرکت گارانتی کننده قطعه پاسخگو خواهد بود؟

مزایای خرید کامپیوتر رومیزی چیست؟

کامپیوترهای دسکتاپ (رومیزی) مزایای زیادی نسبت به لپ تاپ‌ها دارند که در ادامه به بررسی برخی از این مزایا می‌پردازیم.

اولین و مهمترین مزیت کامپیوتر‌های رومیزی نسبت به لپ تاپ‌ها، امکان ارتقاء سخت افزار است. اگرچه برخی از لپ تاپ‌های امروزی امکان ارتقاء برخی از قطعات مانند حافظه داخلی را دارند، اما امکان ارتقاء قطعات کامپیوتر رومیزی در مقایسه با لپ تاپ بسیار بیشتر است. شما می‌توانید بر حسب نیاز خود هر کدام از قطعات کامپیوتر مانند پردازنده، کارت گرافیک، رم، حافظه SSD، هارد دیسک و… را به دلخواه خود تعویض کنید و آن‌ها را ارتقا دهید. در کامپیوتر حتی امکان افزایش تعداد فن‌های خنک کننده و تغییر شیوه نورپردازی کامپیوتر نیز وجود دارد. به همین دلیل می‌توان گفت قابلیت شخصی سازی در کامپیوترهای دسکتاپ بسیار بیشتر از لپ تاپ هاست.

اینجا را هم بخوانید  خرید کامپیوتر میان رده در کرج

دومین مزیت کامپیوتر‌های رومیزی نسبت به لپ تاپ‌ها، توان پردازشی بالاتر و قدرت خنک کنندگی بهتر است. این مسئله از چند جهت اهمیت پیدا می‌کند. قطعات لپ تاپ‌ها برای ایجاد امکان حمل و نقل، به کوچکترین حالت ممکن ساخته شده و در یک فضای کوچک جمع شده است. امکان عبور و مرور هوا و خنک شدن قطعات در لپ تاپ‌ها بسیار کمتر از کامپیوترهای رومیزی است. همین مسئله سبب می‌شود تا طول عمر قطعات در کامپیوترهای رومیزی نسبت به لپ تاپ‌ها بیشتر باشد. همچنین توان پردازشی کامپیوترهای دسکتاپ در مقایسه با لپ تاپ هایی با مشخصات فنی مشابه، به طرز قابل توجهی بالاتر است.

البته باید در نظر داشت که کامپیوترها فضای بیشتری را نسبت به لپ تاپ‌ها اشغال می‌کنند و امکان جا به جایی نیز ندارند. هر چند که این مسئله برای بسیاری از کاربران اهمیتی ندارد. زیرا این افراد کامپیوتر را در یک مکان مشخص مانند منزل یا محل کار نصب می‌کنند و خیلی نیازی به جا به جایی آن ندارند.

نیازسنجی خرید کامپیوتر

قبل از خرید کامپیوتر، مهم است که نیازهای خود را ارزیابی کنید. در نظر بگیرید که برای چه کاری از رایانه استفاده خواهید کرد، کار، طراحی، بازی یا مرور وب. تعیین کنید چه نوع برنامه هایی برای اجرا و چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز دارید. شما همچنین باید بودجه خود را در نظر بگیرید، زیرا این مورد نقش مهمی در تعیین این که کدام سیستم‌ها را می‌توانید بخرید، ایفا می‌کند.

شما می‌توانید تمام اطلاعات لازم برای خرید یک کامپیوتر مناسب برای حرفه موردنظرتان را از طریق اینترنت یا اشخاص آشنا با حرفه موردنظرتان کسب کنید. همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، ابتدا باید به طور دقیق هدف خود از خرید کامپیوتر را مشخص کنید. سپس از طریق اینترنت یا افراد آشنا، درباره مشخصات کامپیوتر مدنظرتان اطلاعات لازم را کسب کنید.

اینجا را هم بخوانید  خرید کامپیوتر در اراک

 

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد ما  به شما  برای خرید کامپیوتر در قم بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *