خرید کامپیوتر میان رده در کرج

خرید کامپیوتر میان رده در کرج

 

اگر می‌توانید بدون لپ تاپ یا تبلت زندگی کنید و قابلیت‌های بیشتری از یک کامپیوتر انتظار دارید، ایده خرید کامپیوتر خانگی، مناسب به نظر می‌رسد. در مقایسه با لپ تاپ‌ها، بیشتر کامپیوترها قابلیت ارتقا دارند. در این راهنمای خرید کامپیوتر خانگی به تمام نکات مهم که باید پیش از خرید یک PC میان رده و سیستم های پایین رده در نظر داشته باشید خواهیم پرداخت.

بسته به کمپانی و سازنده‌ کامپیوترهای خانگی، تقریبا تمامی اجزای اصلی کامپیوترها قابلیت ارتقا دارند، از جمله کارت گرافیک، مادربورد و CPU. آیا می‌دانید یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده کامپیوترهای PC چیست؟ درست است؛ دیگر لازم نیست نگران تمام شدن شارژ باشید. کافیست دو شاخه کامپیوتر را به پریز بزنید و تمام! دیگر حتی لازم نیست از جایتان تکان بخورید.

راهنمای خرید کامپیوتر خانگی
در ابتدای توضیحات مربوط به نکات مهم قبل از خرید کامپیوتر باید بدانید که اول از همه باید هدف خود از جمع آوری یک سیستم خانگی را مشخص کنید. در این میان اگر بدنبال یک سیستم میان رده هستید باید دقت داشته باشید که در این زمینه هزینه نقش مهمی خواهد داشت. نکات پیش از خرید سیستم خانگی به شما این اجازه را میدهد تا به نسبت رنج قیمتی که برای خرید سیستم قصد دارید هزینه کنید بهترین انتخاب را داشته باشید که پیشنهاد میشود در مقاله مربوط به راهنمای خرید پی سی باما همراه باشید.

در ادامه راهنمای خرید کامپیوتر (PC) کامل میان رده و پایین رده ابتدا با قسمت‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یک کامپیوتر آشنا خواهیم شد.

1. سیستم عامل ؛ راهنمای جامع خرید کامپیوتر میان رده در کرج

سیستم عامل نرم افزار پایه‌ای است که تقریبا تمامی دستورالعمل‌های کامپیوتر را کنترل می‌کند و به عنوان یک حد واسط بین کاربر و میکروپردازشگر عمل می‌کند. بحثی همیشگی وجود دارد که بهتر است یک کامپیوتر مک اپل با سیستم عامل macOS بخریم یا یک کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز. در ادامه و با توضیحاتی که برای هر سیستم عامل آورده‌ایم خودتان تصمیم بگیرید کدام سیستم عامل ویژگی های یک کامپیوتر مناسب را دارد.

در راهنمای خرید pc موارد بسیاری نقش دارند که در این زمینه یکی از آن موارد سیستم عاملی است که قصد دارید برای سیستم خود پیاده سازی کنید. اگر از ویندوز استفاده کرده اید پیشنهاد میشود همین سیستم عامل را نصب نمایید زیرا نقل مکان از ویندوز به مک میتواند مشکلات بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد حتی اگر از مشخصات کامپیوتر خوب هم برخوردار باشید نیاز اولیه نصب یک ویندوز مناسب است.

اینجا را هم بخوانید  خرید کامپیوتر ارزان در اراک

ویندوز
سیستم عامل ویندوز معروف‌ترین سیستم عامل کامپیوتر در نکات مهم در خرید کامپیوتر و راهنمای خرید کامپیوتر خانگی است که توسط کمپانی مایکروسافت طراحی شده است. جدیدترین سیستم عامل ویندوز 11، پس از ویندوز 10 ارائه شده است. ویندوز 11 متناسب با دستگاه‌های شما (چه کامپیوتر خانگی باشد، چه تبلت و گوشی هوشمند) طراحی شده است.

2. پردازنده (CPU) ؛ راهنمای خرید PC میان رده

مغر هر سیستم کامپیوتر خانگی، CPU یا واحد پردازنده مرکزی است. CPU تمامی دستورالعمل‌های لازم برای اجرای صحیح کامپیوتر را انجام می‌دهد. دو برند معتبر موجود در بازار برای پردازنده دسکتاپ Intel و AMD است. البته اکثر کامپیوترها با پردازشگر Intel معرفی می‌شوند.

در میان راهنمای خرید سیستم پایین رده سی پی یو نقش بسیار مهمی دارد که اگر تنها یک نسل از این سی پی یو ارتقاء یا کاسته شود هزینه مربوط به سیستم بطور چشمگیری بالا یا پایین خواهد رفت که این مورد میتواند مشخصات یک کامپیوتر خوب را تحت تاثیر خود قرارد هد. در این زمینه پیشنهاد میشود از پردازشگر های اینتل استفاده کنید که در ادامه نکات بیشتری در این مورد به شما گفته خواهد شد.

از نکات مهم در خرید کامپیوتر در مورد پردازنده‌ها باید در نظر داشته باشید، تعداد هسته‌ها است. هسته‌های یک CPU، تعداد پردازش‌های همزمان قابل اجرا در سیستم را بیان می‌کند. پردازنده‌های AMD معمولا ارزان‌تر هستند ولی با این حال اینتل همچنان حرف اول را از نظر سهم بازار می‌زند. به‌خصوص سری آلدر لیک آن‌ها که ماه‌هاست مورد توجه قرار گرفتند و در هر راهنمای خرید کامپیوتر رده حرفه ای به آن‌ها اشاره می‌شود.

3. حافظه RAM ؛ راهنمای خرید کامپیوتر (PC) میان رده و پایین رده

حافظه موقت Random-access memory یا حافظه دسکتاپ، سرعت کامپیوتر را مشخص می‌کند. حافظه رم در واقع دستورالعمل‌های شما به کامپیوتر را ذخیره و دنبال می‌کند. برای نرم‌افزارهایی مثل بازی‌ها و اپلیکیشن‌های پیشرفته‌تر، حافظه بالایی نیاز است. برای نرم‌افزارهای ادیت ویدئو مثل Adobe Premiere به حافظه رم حداقل 8 گیگابایتی نیاز دارید.

راهنمای خرید سیستم مناسب همانطور که گفته شد در زمینه هزینه نقش بسزایی داشته است که در این میان مموری یا همان رم نقش خوبی برای تشکیل یک سیستم خوب است. لازم به ذکر است بدانید که امروزه بهترین کامپیوتر جهان هم از نسل های جدید رم DDR5 استفاده میکند که اگر مشکل اقتصادی بالایی ندارید پیشنهاد میشود از این نسل رم استفاده نمایید.

اینجا را هم بخوانید  خرید کامپیوتر در قم

اگر فقط می‌خواهید برنامه‌هایی مثل مایکروسافت آفیس و برنامه‌های رایجی مانند آن را اجرا کنید، حافظه 4GB کافی و مناسب است.

4. کارت گرافیک ؛ مشخصات کامپیوتر خوب

مورد بعدی در این راهنمای خرید سیستم خانگی، کارت گرافیک است. واحد پردازنده گرافیک یا GPU وظیفه پردازش و ساخت تصاویر و گرافیک کامپیوتر را بر عهده دارد و رنگ، موقعیت و سایز تمامی تصاویر را روی صفحه نمایش مشخص می‌کند. ممکن است هنگام خرید کامپیوتر خانگی به دو عبارت Integrated و Dedicated بر بخورید.

کارت گرافیک Integrated یا مجتمع یا یکپارچه، رم (RAM) مخصوص به خود ندارد و از رم اصلی سیستم استفاده می‌کند. پس هنگام خرید کامپیوتر به این نکته توجه داشته باشید؛ چون مقداری از فضای حافظه رم در اختیار کارت گرافیک قرار می‌گیرد و البته لپ‌تاپ یا کامپیوترهای PC با کارت گرافیک مجتمع، قیمت ارزانتری هم دارند.

کارت گرافیک Dedicated یک حافظه RAM مخصوص به خودش دارد و طبیعتا سرعت پردازش این دسته از کارت گرافیک‌ها بالاتر است. این دسته از کارت گرافیک‌ها مناسب گیمرهای حرفه‌ای است که می‌خواهند حرفه‌ای بازی کنند. قیمت کارت گرافیک اختصاصی بیشتر از کارت گرافیک مجتمع است.

5. حافظه ؛ راهنمای خرید کامپیوتر (PC) میان رده و پایین رده

مورد دیگری که هنگام خرید کامپیوتر خانگی و در راهنمای خرید PC باید به آن توجه ویژه شود، فضای ذخیره‌سازی کامپیوتر است. حافظه کامپیوتر به دو صورت درایو هارد دیسک داخلی (HDD) و مدل جدیدتر آن حافظه SSD (مخفف کلمه Solid-state drives) وجود دارد. بسته به نیازتان و استفاده‌تان از کامپیوتر و مقدار فضای ذخیره‌سازی که نیاز دارید، کامپیوترهای PC با HDD و SSD یا با هر دو ارائه می‌شوند.

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد ما  به شما  برای خرید کامپیوتر میان رده در کرج بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *