خرید اسپیکر کامپیوتر در اراک

خرید اسپیکر کامپیوتر در اراک

 

اسپیکر (بلندگو) یکی از مشهورترین لوازم جانبی کامپیوتر است. اسپیکرها، محبوب ترین و پرکاربردترین وسایل در بین لوازم جانبی صوتی کامپیوتر به شمار می آیند. البته امروزه استفاده از اسپیکرها تنها به کامپیوترها خلاصه نمی شود و در انواع سیستم های سینمای خانگی، تلویزیون، استودیوهای خانگی و حرفه ای و … استفاده از اسپیکرها کاربرد فراوانی دارد. در این مقاله به انواع اسپیکر ها (Speaker) و ویژگی آنها می پردازیم. در اصل می خواهیم بدانیم بلندگو یا اسپیکر چیست و چگونه کار می کند، و همچنین معیارهای انتخاب و خرید اسپیکر کامپیوتر در اراک را برای شما همراهان عزیز توضیح دهیم تا شما بتوانید اسپیکر دلخواه و مدنظر خود را به راحتی انتخاب و خریداری کنید.

اسپیکر چیست و چگونه کار می کند؟

این را باید بدانید که بلندگوها با صداها سروکار دارد، پس قبل از تعریف یک باند یا بلندگو و کار کرد آن ابتدا به این موضوع می پردازیم که صداها چگونه به گوش ما می رسد. صداها در نتیجه ی ارتعاش هوای فشرده تولید می شود و صداها باعث به ارتعاش در آمدن پرده گوش انسان ها می شود و مغز انسان، ارتعاشات پرده گوش را به صورت صوت یا صدا درک می کند.اسپیکر یا بلندگو سیستم های الکترونیکی هستند که سیگنال های الکترونیکی را به ارتعاشات هوا تبدیل می کنند و باعث می شود که به صورت صوت و یا صدا ما آن را بشنویم و درک کنیم.

اسپیکرهای موجود در بازار امروز، از دو شیوه اتصال باسیم و بی سیم برای انتقال داده های صوتی استفاده می کنند. اسپیکرهای باسیم معمولا از رابط 3.5 میلی متری صوتی برخوردارند. اسپیکرهای بی سیم نیز از بلوتوث برای ایجاد ارتباط با سایر دستگاه ها استفاده می کنند.

انواع اسپیکرها

اسپیکر پایه دار (ثابت)
دسته اول اسپیکرهای موجود در بازار، اسپیکرهای پایه دار هستند که معمولا برای نصب در یک مکان ثابت طراحی شده اند.

اسپیکر های پایه دار بیشتر برای سینما خانگی ها استفاده می شود، جلوه و زیبایی خاصی نیز به سینما خانگی شما می دهد.همچنین با استفاده از فناوری های جدید از جمله بلوتوث، AUX و WIFI تمام فرکانس های صوتی را از دستگاه مورد نظر می گیرد و پخش می کند.

اسپیکر ساب ووفر
اسپیکرهای ساب ووفر یا ساب بوفر برای انتقال صداهای پایین مناسب است. به طور کلی صداها به 3 دسته پایین، بالا و وسط تقسیم می شوند که این نوع اسپیکر برای انتقال صداهای پایین بسیار مناسب است.

ساب ووفرها مسئول ایجاد صداهای بم هستند و در خودرو، سیستم سینمای خانگی، استودیوها و … استفاده می شوند. سازندگان موسیقی از ساب ووفرها به صورت تخصصی برای جداسازی و کنترل صداهای بم در موزیک های خود استفاده می کنند.

اسپیکر مرکزی
اسپیکر مرکزی مانند اسپیکر پایه دار برای سینمای خانگی شما بسیار مناسب است. به این صورت که بلندگو مرکزی در وسط صفحه نمایش و بلندگو پایه دار در سمت راست و چپ تلویزیون قرار می گیرد.

اسپیکر مرکزی بخش اصلی سیستم سینمای خانگی به حساب می آید به همین دلیل است که اسپیکر اصلی معمولاً قیمت بالاتری نسبت به سایر قطعات یک سینمای خانگی دارد در سیستم سینمای خانگی سایر اسپیکر ها در اطراف اسپیکر مرکزی قرار می گیرند.

اسپیکر دسکتاپ
همان گونه که از اسم آن پیداست اینگونه باند ها برای لپ تاپ و کامپیوتر ها استفاده می شود که متناسب با معیار های گفته شده می توانید بلندگویی با توان مناسب خریداری کنید. امروز اسپیکرهای دسکتاپ در بیشتر کامپیوتر ها مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که به طور حرفه ای به ساخت یا گوش دادن به موسیقی می پردازند عمده کاربران اسپیکر های دسکتاپ هستند. اسپیکر های دسکتاپ می‌توانند از یک یا چند اسپیکر جداگانه تشکیل شوند بیشتر اسپیکرهای دسکتاپ دارای حداقل دوستی که هستند که در دوطرف کامپیوتر قرار می گیرند.

اسپیکر بلوتوثی
اسپیکر بلوتوثی یکی از انواع رایج اسپیکر های قابل حمل شمار می‌آید که در ادامه مقاله به معرفی آنها می پردازیم. فناوری بلوتوث امروزه در تمامی دستگاه های دیجیتال استفاده شده است و بستر مناسبی را برای برقراری اتصال پایدار بین دستگاه های دیجیتال در برد کوتاه فراهم آورده است. پشتیبانی بلوتوث از قابلیت انتقال صدا سبب شده است تا بلوتوث به اصلی ترین قابلیت ارتباطی لوازم صوتی بی سیم تبدیل شود. اسپیکرهای بلوتوثی از این فناوری برای ایجاد ارتباط با گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها، کامپیوتر، تبلت، ساعت هوشمند و دیگر دستگاه ها استفاده می کنند و از طریق بلوتوث داده های صوتی این وسایل را دریافت و پخش می کنند. انواع اسپیکر ها از جمله اسپیکرهای قابل حمل و اسپیکر های ثابت، می توانند از فناوری بلوتوث برخوردار باشند.

اسپیکر قابل حمل
اسپیکر قابل حمل از وزن کمی برخوردار است و شما به راحتی می توانید آن را جا به جا کنید و با خود حمل کنید. برای افرادی که علاقمند به گردش و تفریح هستند یا قصد دارند در هنگام سفر در مکان های دلخواه به موسیقی گوش دهند، خرید اسپیکر قابل حمل توصیه می شود. اسپیکر های قابل حمل معمولاً دارای باتری هستند که می تواند شامل باتری قابل شارژ یا غیر قابل شارژ باشد. اسپیکر های دارای باتری قابل شارژ به وسیله شارژر های معمولی میکرو usb شارژ می شوند. هر کدام از اسپیکر های دارای باتری بسته به ظرفیت باتری خود می توانند تا چند ساعت پخش مداوم موسیقی بپردازند.

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد ما  به شما  برای خرید اسپیکر کامپیوتر در اراک بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *