خرید مادر برد در مشهد

خرید مادر برد در مشهد

 

قدرت پردازش کامپیوتر شما از RAM و CPU تامین می‌شود. اگر از علاقه‌مندان به گرافیک هستید، از گرافیک نصب شده بر روی مادر برد، امتیاز خود را دریافت خواهید کرد. یک جک اترنت خوب شما را دائماً به شبکه جهانی وب متصل نگه می‌دارد. اما این مادربرد شماست که این قطعات را کنار هم نگه می‌دارد. چه بخواهید یک مادربرد جدید به عنوان بخشی برای ارتقا سیستم بخرید یا فقط بخواهید چند قطعه‌ی جدید نصب کنید، خرید مادربرد بدون داشتن اطلاعات کافی می‌تواند منجر به فاجعه شود. در این راهنمای خرید مادربرد نارستان ما قصد داریم نکات مهم و قابل توجه برای خرید مادر برد در مشهد را در اختیار شما قرار دهیم.

 

راهنمای خرید مادربرد مناسب

خرید یک مادربرد جدید می‌تواند یک فرآیند طاقت فرسایی باشد، اما شما با مطالعه‌ی این راهنمای خرید مادربرد می‌توانید بهترین مادربرد را برای خود انتخاب کنید. چه مشخصات مادربردی توجه شما را جلب خواهد کرد؟ وقتی زمان سرمایه‌گذاری روی مادربرد فرا می‌رسد، محصولات متنوعی با پردازنده‌های مختلف پشتیبانی‌شده، چیپ‌ست‌ها، حافظه، اسلات‌های توسعه، دستگاه‌های ذخیره‌سازی، ویدیوی داخلی، LAN داخلی، پورت‌های پنل پشتی، کانکتورهای ورودی/خروجی داخلی و گزینه‌های دیگر در دسترس هستند. هدف اصلی این است که ویژگی‌های مورد نیاز خود را با بهترین قیمت ممکن بدون پرداخت هزینه برای چیزهایی که نیاز ندارید به دست آورید. در ادامه با ما همراه باشید.

آیا از رایانه‌ی خود برای بازی استفاده خواهید کرد؟ آیا قصد دارید از آن برای اهداف تجاری استفاده کنید؟ به یک سرگرمی در خانه نیاز دارید؟ آنچه که برای استفاده از رایانه‌ی خود برنامه‌ریزی می‌کنید، مشخصات، ویژگی و گزینه‌هایی که برای شما مهم هستند، تعین می‌کند.

اولین چیزی که هنگام انتخاب مادربرد باید تعیین کنید، این است که به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید؟ دومین مورد، هزینه است. ویژگی‌های اصلی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

فاکتور فرم (اندازه و شکل)
نوع سوکت
باس جلویی
چیپست
رم
اتصالات درایو
اسلات های توسعه
پورت‌های پنل عقب
تنوع گزینه‌ها در هنگام خرید مادربرد بسیار زیاد است. در اینجا خلاصه‌ای از انواع مادربردهای موجود در بازار آورده شده است.

انواع مادربردهای امروزی در راهنمای خرید مادربرد
امروزه دو نوع مادربرد در بازار موجود است: بردهای یکپارچه و غیر یکپارچه. هر کدام از اینها مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه خواهیم دید. همچنین مادربردهایی وجود دارند که به طور خاص برای سرورها ساخته شده‌اند. این مادربردها در قابلیت‌ها و ویژگی‌های خود با مادربردهای رایانه متفاوت هستند.

اینجا را هم بخوانید  خرید کارت گرافیک در کرج

مادربردهای یکپارچه

این نوع رایج‌ترین مورد استفاده امروزی است. منظور از یکپارچه بودن به این معنی است که تمام اجزا مانند پورت های I/O، اسلات برای دستگاه‌های جانبی، پورت‌های سریال و کانکتورها همگی توسط سازنده روی برد تعبیه شده‌اند. بزرگترین مزیت این برد این است که ارزان‌تر است. مزیت دیگر این است که چون همه چیز در خود برد ادغام شده است، اغلب فضای کمتری را اشغال می‌کند، بنابراین بدنه رایانه شما می‌تواند از نظر مشخصات بسیار کوچکتر و نازکتر باشد.

این ممکن است یک عامل کلیدی در تصمیم‌گیری برای نوع مادربرد مورد نیاز شما باشد. از جنبه منفی، اگر یکی از این اجزا خراب شود، ممکن است کل مادربرد نیاز به تعویض داشته باشد که همین می‌تواند قیمت نسبتا ارزان برد را نفی کند. با این حال، برای کامپیوترهای با اندازه کوچکتر و مقرون به صرفه، این مادربردها ایده‌آل هستند. یکپارچه‌سازی تجهیزات جانبی آنقدر پیشرفته است که می‌توانید بردهایی با پشتیبانی از کارت گرافیک، یکپارچه‌سازی کنترل‌کننده اترنت سریع، کنترل‌کننده‌های USB که تا ده‌ها پورت را پشتیبانی می‌کنند، یا سنسورهای روی بردی که سرعت، ولتاژ و دما فن را کنترل می‌کنند، پیدا کنید.

البته، شما همچنین دارای اسلات کارت توسعه برای اضافه کردن سخت‌افزار و تجهیزات جانبی دیگر نیز خواهید بود. به طور معمول، ممکن است حداکثر سه یا چهار اسلات PCIe (اگرچه ممکن است ترکیبی از 16x و 1x باشند) و چند اسلات قدیمی PCI پیدا کنید. هر برند و مدلی پیکربندی خاص خود را دارد، اما همانطور که در بالا ذکر شد، همیشه از شش تا هشت اسلات توسعه پشتیبانی می‌کنند.

مادربردهای غیر یکپارچه
این مدل ابتدایی‌تر مادربردها است و یکی از مواردی است که قبل از مدل یکپارچه، به عنوان مادربرد استاندارد مورد استفاده بود. با این نوع مادربرد، تقریباً تمام اجزاء باید با استفاده از اسلات‌های رم توسعه‌یافته با برد ارتباط برقرار کنند. از آنجایی که همه کانکتورها و لوازم جانبی باید با استفاده از اسلات‌های توسعه متصل شوند، در مقایسه با بردهای یکپارچه، کارایی فضای بسیار کمتری وجود دارد. همچنین در دراز مدت بردها را برای شما گران می‌کند، چون باید همه‌ی اجزا را جداگانه خریداری کنید.

اینجا را هم بخوانید  خرید قطعات کامپیوتر در اراک

اندازه و هزینه با هم ترکیب می‌شوند تا این گزینه را برای بسیاری از مصرف‌کنندگان، به‌ویژه برای دسکتاپ‌های خانگی و اداری کوچک، گزینه‌ای غیرقابل قبول باشد. با این حال، یک مزیت بزرگ در مورد مادربردهای غیر یکپارچه وجود دارد که در صورت خرابی یکی از اجزا، نیازی به تغییر کل برد ندارید. با گزینه غیر یکپارچه، به جای انجام تعمیرات اساسی کل مادربرد، فقط باید برد توسعه مورد نظر را تغییر دهید.

این نوع برد برای افرادی که قطعات خود را ارتقا می‌دهند، عالی است. به عنوان مثال، با یک برد غیر یکپارچه، کارت گرافیک به راحتی بیرون کشیده شده و با یک برد دیگر جایگزین می‌شود. این در واقع عامل تعیین کننده در نامگذاری دو نوع مادربرد است. (اساساً، اگر پردازنده گرافیکی در برد تعبیه شده باشد، یک برد یکپارچه در نظر گرفته می‌شود. اگر کارت گرافیک قابل جابجایی باشد، برد یک نوع غیر یکپارچه در نظر گرفته می‌شود).

مادربردهای سرور
مادربردهای سرور برای رایانه یا لپ‌تاپ در نظر گرفته نشده‌اند. آنها برای سرورهایی هستند که داده‌ها را ذخیره می‌کنند. هنگام خرید مادربرد سرور، نیازهای شما متفاوت خواهد بود. شما واقعاً نیازی به تمرکز روی اینکه چه نوع کارت گرافیکی را می‌تواند در خود جای دهد، نخواهید داشت. در عوض، احتمالاً می‌خواهید روی سرعت پردازش و میزان فضای ذخیره‌سازی که مادربرد می‌تواند انجام دهد، تمرکز کنید. باید روی پلتفرم سوکت، چیپست مورد پشتیبانی آن، کنترل‌کننده‌های LAN، ویژگی‌های مدیریت سرور و قابلیت مدیریت یکپارچه تمرکز کنید.

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد ما  به شما  برای خرید مادر برد در مشهد بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *