خرید رم کامپیوتر در اراک

خرید رم کامپیوتر در اراک

اگر می‌خواهید یک کامپیوتر بخرید، بهترین و جامع‌ترین انتخاب خرید حافظه رم برای کامپیوتر خود را اینجا خواهید یافت. حافظه رم یکی از مهم‌ترین قطعات کامپیوتر می‌باشد و کافی بودن آن برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین الزامی است. در مطلب خرید رم کامپیوتر در اراک راهنمایی جامع برای انتخاب حافظه رم برای کامپیوتر شما ارائه می‌دهیم پس با ما همراه باشید.

 

بعد از پردازنده و کارت گرافیک، رم مهم‌ترین فاکتور در عملکرد کلی یک کامپیوتر است. درست همانند پردازنده یا کارت گرافیک، مشخصات ماژول رم نیز هزارتویی پر از مخفف‌های مختلف، ویژگی‌ها و مشخصات دیگر است که برای یک گیمر معمولی، هیچ معنایی نمی‌دهند.

پس چطور باید یک رم را برای خرید انتخاب کرد؟ مثل هر چیز دیگری که مربوط به خرید یا ارتقای یک کامپیوتر می‌باشد، می‌توانید با یک تحقیق ساده به راحتی متوجه شوید که چه حافظه رمی مورد نیاز شما است. در ادامه بررسی تخصصی راهنمای خرید رم برای کامپیوتر را شروع می‌کنیم.

حافظه رم چیست؟

قبل از شروع تخصصی راهنمای خرید رم برای کامپیوتر ابتدا نگاهی به مفهوم رم می‌اندازیم. رم یا RAM، مخفف Random Access Memory است و به نحوه موقتی استفاده حافظه در کامپیوترها اشاره می‌کند. برخلاف HDD یا SSD، حافظه رم پیوسته پر و خالی می‌شود زیرا هدف اصلی‌اش این است که به پردازنده اجازه بدهد تا سریعا به داده‌ها دسترسی داشته باشد و در عین حال آن‌ها را به شکل دائمی ذخیره نکند.

با این وجود، رم بسیار سریع‌تر از حافظه‌های دائمی نیز می‌باشد. اما در هر صورت دلیل اصلی‌ای که نمی‌توان از این قطعه برای ذخیره‌سازی بلندمدت استفاده کرد، این است که رم تنها در صورت وجود برق می‌تواند داده‌ها را ذخیره کند و با قطع برق تمام اطلاعات آن پاک می‌شود.

اینجا را هم بخوانید  خرید کارت گرافیک در مشهد

چرا حافظه رم برای کامپیوتر مهم است؟

تا به اینجا ما فهمیدیم که رم استفاده می‌شود تا دسترسی سریع به داده‌هایی که پردازنده و کارت گرافیک می‌خواهند به آن‌ها دست‌یابند را داشته باشد. برای همین موضوع رم برای انجام‌های مولتی‌تسکینگ مثل باز گذاشتن همزمان چندین برنامه و روان بودن سیستم ضروری است. برای گیمینگ نیز است‌ها و فایل‌های مربوط به بازی که پردازنده و کارت گرافیک نیاز به دسترسی سریع به آن دارند در رم قرار می‌گیرد.

رم دسکتاپ و لپ‌تاپ

رم لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌ها متفاوت است و تفاوت اصلی این حافظه‌ها نیز در فرم فاکتور، اندازه و چگونگی اتصال پین‌ها به صفحه مادربرد می‌باشد.

لپ‌تاپ‌ها از ماژول‌های SO-DIMM استفاده می‌کنند که مخفف Outline Dual In-Line Memory Module می‌باشد در حالی که دسکتاپ‌ها از ماژول‌های DIMM یا UDIMM استفاده که مخفف Dual In-Line Memory Module است. طبق چیزی که از نام این دو مشخص است، SO-DIMM کوچک‌تر از DIMM می‌باشد.

به خاطر محدودیت‌های فضایی در لپتاپ‌ها، SO-DIMM نصف اندازه DIMM می‌باشد، این یعنی آن‌ها تنها ۷ سانتی متر طول دارند در حالی که ماژول‌های DIMM معمولی 13 سانت می‌باشند. بنابرین SO-DIMM به تعداد ۲۶۰ عدد پین دارد در حالی که DIMM دارای ۲۸۸ پین می‌باشد.

همچنین همانطور که مشخص است، لپ‌تاپ‌ها نمی‌توانند ماژول‌های DIMM را در خود جای بدهند و دسکتاپ‌ها نیز همین داستان را با ماژول‌های SO-DIMM دارند، بنابرین به هنگام خرید رم باید دقت کنید تا نوع اشتباهی را نخرید. خوشبختانه این دو رم آنقدر متفاوت هستند که در نگاه اول بتوان آن‌ها را تشخیص داد.

 

صحبت نهایی راجع به خرید رم کامپیوتر در اراک

در پایان راهنمای خرید رم برای کامپیوتر ، باید بگوییم در حالی که ماژول‌های مختلف از نظر فنی با هم کار می‌کنند، این کار پیشنهاد نمی‌شود. ترکیب کردن ماژول‌های مختلف رم از کارخانه‌های متفاوت می‌تواند منجر به مشکلات سازگاری دور از انتظار، کرش و عملکردی پر از باگ شود.

اینجا را هم بخوانید  خرید پاور کامپیوتر در کرج

علاوه بر آن، اگر شما از ماژول‌هایی استفاده می‌کنید که سرعت کلاک متفاوتی دارند، همه ماژول‌ها سرعتشان به اندازه سرعت کندترین ماژول پایین می‌آید.

برای خلاصه کردن راهنمای خرید رم برای کامپیوتر باید بگوییم که: ظرفیت حافظه را نسبت به سرعت کلاک و تاخیر در اولویت قرار دهید، به جای ماژول‌های ظرفیت بالا از چند ماژول با ظرفیت پایین‌تر استفاده کنید، برای گسترش در آینده نیز جای خالی بگذارید و اگر در آینده می‌خواهید رم خود را ارتقا دهید، ماژول‌هایی از کمپانی‌های مختلف را با هم ترکیب نکنید.

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد ما  به شما  برای خرید قطعات کامپیوتر در اراک بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *