خرید مادر برد در اراک

انتخاب بهترین مادربرد از بسیاری جهات بخشی مهم از ساختار کامپیوتر شماست، هرچند انتخاب بهترین کارت گرافیک و بهترین پردازنده اصولا توجه بیشتری می‌بینند. هر بخش از کامپیوتر شما باید به مادربردی که انتخاب می‌کنید وصل شود. فرم فاکتور مادربرد تعیین کننده اندازه کامپیوتر شما و این که چه چیزهایی می‌توانید به آن متصل کنید خواهد بود و چیپست و سوکت پردازنده آن نیز بیانگر این است که چه پردازنده‌ای می‌توانید به آن متصل کنید. در ادامه به بررسی راهنمای خرید مادر برد در اراک می‌پردازیم.

 

خرید مادر برد در اراک

 

مقدمه راهنمای خرید مادر برد در اراک

سوکت مناسب را برای پردازنده خود بگیرید: شما می‌توانید پردازنده‌های فوق‌العاده‌ای را از میان قطعات Intel یا AMD انتخاب نمایید ولی یادتان باشد مادربردی که می‌خرید، سوکتی سازگار با این پردازنده داشته باشد. اکثر چیپ‌های جدید و اصلی AMD از سوکت‌های AM4 استفاده می‌کنند در حالی که نسل ۱۰ و ۱۱ اینتل از سوکت‌های LGA 1200 بهره می‌برند.

بردهای کوچک‌تر: اسلات‌ها و ویژگی‌های کم‌تر: مادربردها سه سایز اصلی دارند، به ترتیب از بزرگ‌ترین به کوچک‌ترین: ATX، Micro ATX و Mini ATX و بله، Mini از Micro کوچک‌تر است! شما می‌توانید برای مادربرد‌های میکرو یا مینی از کیس‌های کوچک‌تر بهره ببرید ولی در عوض باید با اسلات‌های PCIe کم‌تر و اسلات‌های رم کم‌تر و کانکتورهای دیگر کم‌تر دست و پنجه نرم‌ کنید!

می‌توانید کم‌تر از ۱۵۰ دلار خرج کنید: اصولا می‌توانید مادربردهای خوبی را با کم‌تر از ۱۵۰ دلار پیدا کنید. ولی اگر به دنبال کردن یک چیپ اینتل هستید، PCIe 4.0 می‌خواهید یا نیازمند پورت‌های زیادی می‌باشید، پس باید بیشتر خرج کنید، اصولا بیشتر از ۲۰۰ دلار. چیپ‌های دسکتاپ رده‌بالا مثل AMD Threadripper اصولا نیازمند مادربردهای گران‌تر از ۲۰۰ دلار هستند.

در صورتی بردی دارای Wi-Fi و پورت‌های متعدد بخرید که نیازشان داشته باشید: اگر از اتصال سیمی استفاده می‌کنید، هزینه زیادی برای وایرلس نکنید. شما می‌توانید کامپیوتر خود را با گرفتن بردی دارای پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2 یا Thunderbolt 3 و PCIe 4.0 از گزند آینده در امان نگه دارید!

اصول اولیه راهنمای خرید مادربرد : چیپست‌ها، اندازه برد، کانکتورها و پورت‌ها

اگر خواهان این هستید که جزئيات بیشتری در مورد مادربردها یا چیپست‌های آن‌ها، رم‌ها بدانید، می‌توانید از مقالات مختلف اگزوگیم استفاده کرده و بهترین تصمیم را برای کامپیوتر و سیستم‌های خود بگیرید. در این مقالات ما توضیحات کاملی در مورد این موضوعات دادیم و پس از خواندن آن‌ها متوجه این خواهید شد که نیاز به چه قطعاتی خواهید داشت.

اینجا را هم بخوانید  خرید رم کامپیوتر در کرج

چقدر باید روی مادربرد هزینه کنید؟
سوال مهم راهنمای خرید مادربرد بحث برای قیمت است. قیمت مادربرد از ۵۰ دلار برای رده‌پایین‌ترین قطعات شروع شده و به بیشتر از ۱۰۰۰ دلار برای بردهای ویژه با پشتیبانی از چیپ‌های HEDT مثل Core X و Threadripper می‌رسد.

تا ۱۰۰ دلار: شما می‌توانید با این بودجه، مادربردهایی با قابلیت اورکلاک برای پردازنده‌های AMD بگیرید ولی برای پردازنده‌های اینتل، با این رنج قیمتی در سرعت پیش‌فرض پردازنده گیر می‌کنید! با توجه به قیمت فروش این بردها، شما می‌توانید ویژگی‌های مختلفی مثل وای-فای آنبرد را نیز در برد خود داشته باشید، البته اصولا برد‌های دارای وای-فای از ۸۰ دلار آغاز می‌شوند.

زیر ۱۵۰ دلار: مادربردهایی با چیپست Z490 و چیپست‌هایی که برای اورکلاک کردن پردازنده‌های اینتل نیاز دارید، از این قیمت شروع می‌شوند. شما همچنین می‌توانید چیپست‌های سطح بالای AMD مثل X570 را هم در این رنج قیمت مشاهده نمایید که ویژگی‌های جذابی مثل وای‌-فای و نورپردزای RGB دارند.

زیر ۲۰۰ دلار: هرچه سراغ قیمت بالاتری می‌روید، نورپردازی‌های RGB بیشتر، هیت‌سینک‌های بزرگ‌تر، برق رسان‌ها و VRMهای بهتری می‌بینید که برای اورکلاک‌های سنگین بسیار کاربردی هستند. همچنین شما در این سطح پورت‌های بسیار بهتری را نیز می‌بینید که اصولا شامل تعداد زیادی کانکتورهای USB 3.0/3.1 Gen 2 می‌شوند. اکثر چیپست‌های Intel Z490 نیز در این رنج قیمتی، یعنی بالاتر ۱۵۰ دلار یافت می‌شوند.

برای چیپست‌های جدیدی مثل Z490 و Z590، مادربردهای ویژه و باکیفیت اصولا از بالاتر ۲۵۰ دلار آغاز می‌شوند.

همچنین در این رنج قیمت، شما مادربردهای سازگار با HEDT برای پردازنده‌هایی با هسته‌های زیاد، مثل Intel Core X و AMD Threadripper را نیز پیدا خواهید کرد. البته اصولا پردازنده‌های AMD Threadripper از ۳۰۰ دلار به بالا شروع می‌شوند.

اینجا را هم بخوانید  خرید پاور کامپیوتر در کرج

از چه پردازنده‌ای با مادربرد خود استفاده می‌کنید؟

پردازنده‌ای که برنامه دارید بخرید، انتخاب‌های شما برای خرید مادربرد را تا حدی زیادی تعیین می‌کند و می‌تواند در امر راهنمای خرید مادربرد تاثیرگذار باشد، زیرا سوکت پردازنده هر مادربرد تنها با چیپی کار می‌کند که برای آن طراحی شده است.

برای مثال، اگر خواهان خرید یک پردازنده نسل ۱۰ یا ۱۱ از اینتل هستید، باید مادربردی با سوکت LGA 1200 بخرید. پردازنده‌های قدیمی‌تر نسل ۹ نیز نیازمند مادربردهایی با سوکت LGA 1151 هستند. این پروسه برای AMD مقداری پیچیده‌تر است زیرا تمام پردازنده‌های اصلی و پرطرفدار کمپانی از سوکت AM4 استفاده می‌کنند، از پردازنده‌های Athlons گرفته تا قطعات ۱۶ هسته‌ای Ryzen 9، البته ممکن است برای نصب پردازنده‌های نسل جدید روی مادربردهای قدیمی‌تر، به نصب‌هایی پیچیده بر بخورید.

از طرف دیگر، اینتل در سال‌های اخیر تمایل زیادی به عوض کردن سوکت‌ها نشان داده است ولی این بار اینطور نشده و سوکت ۱۲۰۰ برای دو نسل باقی‌مانده است.

برای سیستم‌های سطح بالا نیز هردوی اینتل (LGA 2066) و AMD (TR4) از سوکت‌هایی مخصوص استفاده می‌کنند تا با اندازه بزرگ و برق مورد نیاز پردازنده‌های Core X و Threadripper خود سازگار شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد پردازنده، شما را به خواندن راهنمای خرید پردازنده دعوت می‌کنم.

مادربرد شما باید چه اندازه‌ای باشد؟

اصولا مادربردها سه اندازه مختلف دارند.

ATX اندازه استاندارد بوده و بیشترین فضا را برای اسلات‌ها و قطعات مختلف دارد.

Micro ATX اصولا ۲.۴ اینچ کوچک‌تر است و این یعنی فضای کم‌تر برای اسلات‌های توسعه

Mini-ITX برای یک کامپیوتر کوچک مناسب است ولی اصولا شما نیازمند فضای بیشتری برای نصب کارت‌های مختلف مثل کارت گرافیک و همچنین اسلات‌های بیشتری برای حافظه و رم هستید.

 

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد ما  به شما  برای خرید قطعات کامپیوتر در اراک بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *