خرید کامپیوتر در مشهد

خرید کامپیوتر در مشهد

 

خرید قطعات کامپیوتر را از کجا شروع کنیم؟

پیش از خرید کامپیوتر در مشهد  و قبل هر چیزی باید اول استفاده (کاربری) تان را مشخص کنید تا بتوانید نیازها و انتظارات خود را بشناسید. همه ما دوست داریم بهترین کامپیوتر و قوی‌ترین سیستم دنیا را داشته باشیم اما مطمئناً هزینه بالای آن چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد.

 

بنابراین باید نوع استفاده (کاربری) تان مشخص باشد تا بدانید باید بر روی کدام قطعات بیشتر هزینه کنید و کدام قطعات کم اهمیت‌تر یا حتی بی اهمیت هستند. برای نمونه یک کامپیوتر کاری معمولاً به پردازنده قوی و حجم بالایی حافظه رم نیاز دارد اما کارت گرافیک می‌توانند در حد گرفتن خروجی تصویر اهمیت داشته باشد. در طرف مقابل برای یک سیستم گیمینگ یا گرافیکی، کارت گرافیک از اهمیت و نقش بسازی برخوردار است.

کاربری کامپیوتر می‌تواند عمومی، خانگی، کاری، کافی نت، ورک استیشن تخصصی، گرافیکی، محاسباتی، سرور و نظیر آنها باشد. بنابراین در اولین گام باید به خوبی کاربرد و انتظارات تان را بشناسید.

بودجه؛ تعیین کننده ترین عامل در انتخاب بهترین کامپیوتر (PC)

 

بدیهی است یک کامپیوتر قوی از عهده هر استفاده‌ای بر می‌آید اما تقریباً هیچ یک از ما آن قدر پول اضافی نداریم که بهترین قطعات کامپیوتر بازار را خریداری کنیم. از همین رو باید یک بودجه معقول و منطقی را به خرید PC اختصاص بدهیم. سپس بهترین قطعات را با همان بودجه برای پی سی مدنظرمان خریداری کنیم.

برای نمونه با 20 میلیون تومان نمی‌توان سیستم مخصوص بازی خریداری کرد و با 50 میلیون تومان هم نمی‌توان یک سیستم قوی برای پردازش‌های قوی و رندرینگ خریداری کرد. بنابراین باید بودجه شما برای خرید کامپیوتر معقول و مناسب باشد، در غیر این صورت کارایی مطلوبی دریافت نخواهید کرد.

اینجا را هم بخوانید  خرید کامپیوتر دل در اراک

همچنین همه قطعات کامپیوتر به یک اندازه برای استفاده‌های گوناگون اهمیت و تأثیر یکسانی ندارند. بنابراین باید بودجه‌تان را به نحو مناسب و دقیقاً متناسب با انتظاراتتان صرف قطعات مختلف کامپیوتر کنید تا کارایی و سرعت مطلوب را بگیرید.

برای درک بهتر این موضوع بد نیست به مثال ملموس‌تری توجه کنید. فرض کنید به یک کامپیوتر برای برنامه نویسی ویندوزی نیاز دارید، اینجا تقریباً کارت گرافیک اهمیت زیادی ندارد و هرچقدر که کارت گرافیک قوی‌تری با قیمت بالاتری تهیه کنید، بودجه‌تان را اتلاف کرده‌اید. در عوض یک پردازنده قوی‌تر در ترکیب با حجم مناسبی حافظه رم و یک SSD پرسرعت بسیار می‌تواند سودمند باشد و سرعت و عملکرد بهتری دریافت می‌کنید.

بسته به بودجه شما ممکن است بتوانید یک کامپیوتر رده پایین، میان رده یا رده بالا برای همین استفاده خریداری کنید.

کارشناسان شهر سخت افزار در این راهنمای خرید کامپیوتر پیشنهاداتی دراختیارتان قرار خواهند داد که کمترین اتلاف بودجه را برای بستن کامپیوتر شخصی مدنظرتان داشته باشید.

کدام قطعات در انتخاب و بستن بهترین کامپیوتر مهم هستند؟
همه قطعات کامپیوتر در عملکرد، کارایی و بی نقص بودن آن نقش دارند اما اهمیت آنها یکسان نیست. برای نمونه کیس کامپیوتر تأثیر خاصی در سرعت کامپیوتر شما ندارد اما اگر فن و تهویه مناسبی هم نداشته باشد، موجب داغ شدن قطعات و افت کارایی آنها می‌شود. در طرف مقابل کیس های گران قیمت ممکن است مزیت خاصی جز زیبایی یا امکانات غیر ضروری نداشته باشند.

با این حال در درجه اول مادربرد، پردازنده، حافظه رم و کارت گرافیک اهمیت بالایی در انتخاب بهترین کامپیوتر دارند. البته اهمیت هر یک از آنها کاملاً به استفاده شما بستگی دارد.

اینجا را هم بخوانید  خرید کامپیوتر میان رده در کرج

نکات مهم در انتخاب پردازنده (CPU)

همه ما به اهمیت و نقش پردازنده در سرعت و کارایی سیستم‌های کامپیوتری واقف هستیم. برای داشتن یک کامپیوتر خوب حتماً باید یک پردازنده مناسب انتخاب کنید که به خوبی از عهده نیاز شما بر آید. در عین حال نباید بی جهت هم هزینه کنید. برای نمونه یک پردازنده Core i9 برای کسی که کارش صرفاً اجرای بازی‌های آنلاین یا کار با آفیس است، تقریباً هیچ مزیتی نسبت به مدل‌های ارزان‌تر ندارد.

 

در حال حاضر توصیه می‌شود حداقل یک پردازنده 4 هسته‌ای نسل جدید خریداری کنید. دقت داشته باشید پردازنده‌های بیش از دو نسل قدیمی‌تر، دیگر ارزش خرید ندارند و هیچ جوره نباید سراغ آنها بروید. برای نمونه نسل دوم یا سوم Ryzen و پردازنده‌های نسل نهمی اینتل دیگر به هیچ عنوان ارزش خرید دارند.

نکات مهم در انتخاب مادربرد

اهمیت مادربرد در خرید کامپیوتر یا پی سی از اسم آن به خوبی پیداست اما خوشبختانه امروزه مادربردهای معمولی هم امکانات قابل قبولی دارند و دیگر نیاز نیست سراغ مادربردهای گران قیمت بروید. در عین حال باید مادربرد انتخابی حتماً از نظر درگاه‌های ارتباطی، شکاف‌های توسعه و حجم و سرعت حافظه رم قابل نصب با نیاز شما و دیگر قطعات سیستم هم خوانی داشته باشد.

 

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد م به شما برای خرید کامپیوتر در مشهد بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *