خرید کارت گرافیک ارزان در تهران

خرید کارت گرافیک ارزان در تهران

 

اگر شما جزو آن دسته از کاربران هستید که همیشه این سوال در ذهنتان هست که کدام کارت گرافیک برای گیمینگ مناسب است؟ و یا آیا خرید کارت گرافیک با قیمت مناسب ممکن است؟ با ادامه این مطلب با ما همراه باشید:

بدیهی است که قابلیت های کارت‌ گرافیک گیمینگ هر چقدر گران تر باشد کارایی بیشتری خواهد داشت. اما در بازار کارت گرافیک های ارزان قیمتی که برای گیم هم مناسب هستند پیدا میشوند.

بعضی وقت ها که مشکل کمبودبوجود به وسط می آید می توان به دنبال خرید کارت گرافیک ارزان‌قیمت بود، باز هم حق انتخاب دارید، هرچند طبیعتاً تعداد انتخاب‌ها محدودتر خواهد شد.

 

چند توصیه هنگام خرید کارت گرافیک ارزان قیمت

برای اقدام کردن به خرید برای گرافیک ارزان قیمت مخصوص گیم، یک سری نکات را باید رعایت کنید تا بتوانید یک خرید منطقی انجام بدهید.

1. توان پردازش
حافظه پردازنده های استریم در واحد کارت‌های گرافیک امروزی جای داده شدند. پردازش استریم یک روش برنامه‌نویسی می باشد که پردازش هم‌زمان سخت‌افزار و نرم‌افزار را راحت تر می‌کند.

پردازنده‌های استریم GPU اغلب وظایف رندرگیری گرافیکی را انجام می دهند و در مدل‌های کارت‌های گرافیک حرفه ای، برای پردازش داده‌های بازی‌های ویدئویی با بالاترین سرعت به انجام می رسانند. قاعدتاً برای انتخاب بهترین کارت گرافیک ارزان برای مخصوص گیم، باید قدرت پردازش و پردازنده‌های استریم تعبیه شده در آن را مورد بازبینی قرار بگیرد.

2. خنک سازی سیستم
یکی از مهمترین بخش های ضروری هر کارت گرافیک گیمینگ، سیستم خنک کننده آن است. سیستم‌های خنک‌کننده از مکانیزم های متفاوت و گوناگونی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد کارت‌های گرافیک استفاده می نماییم. به همین دلیل امکان اجرای بازی‌های مختلف برای مدت طولانی میسر می‌شود.

اینجا را هم بخوانید  خرید کارت گرافیک در کرج

در گرافیک های رده بالا و حرفه ای، سیستم های خنک‌سازی رادیاتوری می باشند که در آن فن‌های قوی و قابل‌برنامه‌ریزی کار گذاشته شده و در حالی که سیستم خنک‌سازی در بهترین کارت گرافیک میان رده نهایتاً بر اساس قدرت فن تعیین می‌شود و ممکن است مکانیزم خنک‌سازی کمکی در کنار آن نادیده گرفته شود.

3. توان مصرفی رم ویدئویی
هر حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) را که برای ذخیره و سیو کردن داده‌های تصویری روی مانیتور کامپیوتر استفاده می‌شود، VRAM (رم ویدیویی)گفته می شود. وقتی میخواهید یک کارت‌ گرافیک ارزان قیمت انتخاب کنید، از کم مصرف بودن VRAM آن اطمینان حاصل نمایید تا زمان بیشتری برای اجرای هر یک از بازی‌های گرافیکی داشته باشید.

مصرف توان کمتر توسط کارت گرافیک به معنای گرمای کمتر و مدت زمان بیشتری است که طول می‌کشد کارت گرافیک گرم شود. این مصرف توان کمتر، عمر مفید کارت گرافیک را افزایش میدهد.

4. کیفیت دیگر قطعات
وقتی که میخواهید یک کارت گرافیک ارزان برای گیمینگ را انتخاب کنید حتما کیفیت اجزا و دیگر قطعات آن را بررسی کنید. بدیهی است کیفیت اجزای مورد استفاده در ساخت کارت گرافیک تعیین‌کننده عمر مفید آن خواهد بود.

البته قیمت کارت گرافیک هم در صورت استفاده از اجزای باکیفیت‌تر، بیشتر بالاتر خواهد شد البته در میان کارت‌های گرافیک میان رده هم می‌توان کارت گرافیکی با قیمت مناسب و کیفیت خوب پیدا کرد.

5. پهنای باند حافظه
مشخصاً هر چقدر حافظه رم بیشتر باشد برای کارت گرافیک مناسب تر است، اما توجه داشته باشید که برای کاربردهای گیمینگ، پهنای باند بسیار حاز اهمیت می باشد. معمولاً حافظه VRAM بیشتر برای کارت گرافیک مخصوص رندرینگ اهمیت دارد.

اینجا را هم بخوانید  خرید خنک‌کننده CPU در مشهد

زیرا کارت‌های گرافیک رندرینگ می‌بایست حجم زیادی از داده‌های مربوط به آبجکت‌های مختلف شامل بافت تصاویر و غیره را ذخیره کنند اما این حجم داده در بازی‌های گرافیکی معمولاً وجود ندارد.

مقدار بیت حافظه روی کارت گرافیک نمایانگر مقدار داده‌ای است که GPU می‌تواند از طریق باس حافظه به آن دسترسی پیدا کند. همیشه نرخ استاندارد بیت 64 و 128 هستند. با این حال، کارت‌های رده بالاتر نرخ بیت بسیار بیشتری را عرضه می کنند.

6. مقدار TDP سیستم خنک‌کننده
از موارد مهم دیگر در انتخاب کارت گرافیک ارزان قیمت، توان حرارتی یا TDP می باشد که به معنی توان مصرفی کارت گرافیک تحت بیشترین بار از نظر تئوری بوده که بر حسب وات مورد بررسی قرار می گیرد.

 

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد ما  به شما  برای خرید کارت گرافیک ارزان در تهران بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *