خرید لپ تاپ گیمینگ در اراک

خرید لپ تاپ گیمینگ در اراک

خرید لپ‌تاپ مخصوص بازی هم مانند اسمبل کردن یک PC مخصوص بازی کار آسانی نیست. در این راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ می‌توانید با نکات مهمی که پیش از خرید لپتاپ برای گیم باید آن‌ها را درنظر بگیرید آشنا شوید.

شاید اولین برداشتی که از اسم این لپتاپ‌ها می‌شود این باشد که این لپتاپ‌ها صرفاً برای بازی ساخته شده‌اند. اما اینگونه نیست؛ در واقع امروزه حتی برای انجام کارهای سنگین گرافیکی و مهندسی نیز نیاز به یک لپتاپ گیمینگ دارید. در واقع پسوند گیمینگ برای این لپ‌تاپ‌ها صرفاً بیانگر قدرت و کیفیت بالای ساخت آنهاست.

نکات خرید لپ تاپ گیمینگ مخصوص بازی

قبل از هر چیز توجه به پنج نکته از نکات خرید لپ تاپ گیمینگ مخصوص بازی بسیار ضروری است، این پنج نکته شاید لُب مطلب درباره مشخصات یک لپ تاپ خوب برای بازی باشد.

GPU مهمترین قسمت لپتاپ گیمینگ است: بیشتر بازی‌های موجود در بازار به GPU وابسته هستند. از طرفی این را هم می‌دانید که نمی‌توان این مورد را در لپتاپ‌ها ارتقا داد. پس یک کارت گرافیک خوب تضمین می‌کند که لپتاپ شما تا چند سال از عهده بازی‌های گرافیکی سنگین بر می‌آید.
قابلیت ارتقا لپتاپ را مد نظر قرار دهید: از آنجا که لپتاپ‌های گیمینگ قیمت بالایی دارند، لذا نمی‌توان هر چند سال یکبار آنها را تعویض و یک لپتاپ گیمینگ جدید خرید. پس ذکر این نکته ضروری است که لپ‌تاپ مورد نظرتان باید قابلیت ارتقا داشته باشد. یعنی ظرفیت افزایش حافظه داخلی و رم را داشته باشد.
بین وضوح و سرعت نمایشگر یکی را انتخاب کنید: سریع‌ترین نمایشگرها که 360 هرتزی هستند، فعلا تنها با رزولوشن 1920 در 1080 عرضه می‌شوند. بنابر این نمایشگرهایی که رزولوشن بالاتر داشته باشند، آهسته‌تر هستند.
یک کیبورد مناسب از ضروریات است: قطعاً شما دوست ندارید که بازی‌های خود را روی یک چیز سفت و سخت انجام دهید. مخصوصاً اگر این کار در طولانی مدت انجام بگیرد. پس یک کیبورد با طراحی ارگونومیک و دکمه‌های نرم از ضروریات یک لپتاپ گیمینگ است.
طول عمر باتری معمولا کوتاه خواهد بود: توجه داشته باشید که لپتاپ‌های گیمینگ با توجه به قدرت پردازش بالا، مصرف باتری بیشتری نیز دارند. پس توقع زیادی از طول عمر باتری آنها نداشته باشید. با این حال تعداد بسیار کمی از نوت‌بوک‌های بازی 8 ساعت یا بیشتر شارژ نگه می‌دارند و شما به هر حال به بهترین عملکرد نیاز دارید.

اینجا را هم بخوانید  خرید لپ تاپ در کرج

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ در اراک

حال نوبت به آن رسیده تا کمی موشکافانه‌تر به ویژگی‌ها و مشخصات سخت افزاری لپ تاپ های گیمینگ نگاه کنیم و مشخصات لازم برای قسمت‌های مختلف را بیان کنیم تا مثل یک حرفه‌ای اقدام به خرید کنید.

پردازنده گرافیکی (GPU) ؛ راهنمای خرید لپ تاپ برای گیم

اولین و مهمترین قطعه‌ای که در این راهنمای خرید لپتاپ مخصوص بازی و گیمینگ به آن می‌پردازیم بهره‌مندی لپ‌تاپ از یک GPU یا پردازنده گرافیکی خوب است. در حالی که بعضی از بازی‌های معمولی با استفاده از CPU قابل اجرا هستند، اما اکثر بازی‌های سنگین و گرافیکی برای اجرا نیاز به GPU دارند. لپ تاپ های مناسب برای گیمرها با کارت‌های دو شرکت Nvidia و AMD وارد بازار می‌شوند.

جدیدترین کارت‌های گرافیک شرکت Nvidia سری RTX 40 هستند اما این سری لپ‌تاپ‌ها هنوز به‌صورت گسترده وارد بازار نشدند و به همین خاطر باید خرید خود را از سری قبل یعنی RTX 30 انجام دهید؛ از گرافیک RTX 3050 گرفته تا RTX 3080 Ti. در سوی دیگر کارت‌های گرافیک AMD را داریم. مانند سری رادئون RX 6000M مثل کارت گرافیک اقتصادی RX 6300M و کارت‌های قدرتمندتر مثل RX 6700M یا RX 6800M. اما بهترین گرافیک AMD برای لپ‌تاپ در حال حاضر RX 6850M XT است که در لپ‌تاپ‌های رده‌بالا و گران‌قیمت گیمینگ استفاده می‌شود.

توجه داشته باشید که برای انجام بازی‌های نه چندان سنگین می‌توانید از RTX 3050 و همچنین RX 5500M استفاده کنید. به علاوه اگر تنظیمات حداکثری مد نظرتان نیست بسیاری از بازی‌های سنگین نیز با استفاده از این کارت‌های گرافیک قابل اجرا هستند. اما در مواردی که بالاترین تنظیمات گرافیکی برای انجام بازی‌ها را می‌خواهید باید کمی بیشتر هزینه کنید و به سراغ محصولات بالارده Nvidia و AMD بروید.

گیمینگ با تنظیمات متوسط و رو به پایین؛ راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ اقتصادی
اگر اصراری به اجرای بازی‌ها با بالاترین کیفیت ممکن ندارید، می‌توانید به سراغ لپ‌تاپ‌هایی با کارت‌های RTX 3050 یا RX 5500M باشید. این کارت‌ها به شما امکان اجرای اکثر بازی‌های روز را می‌دهند اما به شرطی که تنظیمات را از متوسط بالاتر نبرید. علاوه بر این کارت گرافیک RTX 3060 را هم می‌توانید مدنظر داشته باشید که قدرت بیشتری از این دو کارت دارد. لپ‌تاپ‌هایی که با این گرافیک‌ها در بازار موجود هستند معمولا بالای 35 میلیون تومان قیمت دارند. در حقیقت اگر به دنبال راهنمای خرید لپ تاپ برای گیم تا 30 میلیون تومان هستید، باید هزینه بیشتری حتی برای گزینه‌های اقتصادی کنید.

اینجا را هم بخوانید  خرید لپ تاپ ارزان در اصفهان

گیمینگ با تنظیمات متوسط و رو به بالا؛ راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ میان رده
گرافیک RTX 3060 در حال حاضر یک گزینه میان‌رده مناسب برای اجرای اکثر بازی‌ها در تنظیمات بالا است. البته RTX 3070 و RTX 3070 Ti نیز هستند که قدرت بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند. نکته قابل توجه این است که کارت‌های گرافیک RTX 3060 نه‌تنها برای گیمینگ با کیفیت بالا گزینه مناسبی هستند بلکه اگر بخواهید بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی را هم در لپ تاپ و مدلی که انتخاب کردید تجربه کنید باید به سراغ لپتاپ های مخصوص بازی با حداقل گرافیک RTX 3060 خریداری کنید.

اما در سوی دیگر و دربین محصولات AMD کارت گرافیک RX 6700M با وجود اینکه به اندازه RTX 3060 قدرتمند نیست اما کارتان را راه می‌اندازد. لپ‌تاپ‌هایی با این کارت‌های گرافیکی معمولا بالای 45 میلیون تومان قیمت دارند.

گیمینگ با بالاترین تنظیمات ممکن؛ راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ
اگر به دنبال راهنمای خرید لپتاپ مخصوص گیم برای اجرای بازی‌ها با بالاترین کیفیت ممکن هستید باید به سراغ لپ‌تاپ‌هایی با گرافیک RTX 3080 یا RTX 3070 باشید. البته در حال حاضر قدرتمندترین کارت گرافیکی که در لپ‌تاپ‌ها می‌توانید پیدا کنید RTX 3080 Ti است. این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند بهترین تجربه ممکن از بازی‌ها را در اختیار شما قرار دهند و بدون هیچ مشکلی تمام بازی‌های روز از جمله واقعیت مجازی را با بهترین کیفیت ممکن اجرا کنند.

 

کامپیوتر و لپ تاپ عضو جدا نشدنی هر خانه و محل کاری است. اما باید توجه داشته باشید این وسایل گران قیمت دیجیتالی را حتما از فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ که شناخته شده می باشد خریداری نمایید. پیشنهاد ما  به شما  برای خرید لپ تاپ گیمینگ در اراک بازدید از فروشگاه اینترنتی پدارم کامپیوتر است. برای مشاهده فروشگاه اینجا را کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *